|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۶۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
پیکر علی غلامی، هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، عصر امروز (دوشنبه ۳۰ اردیبهشت) در آبادان تشییع شد.
  پیکر علی غلامی، هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، عصر امروز (دوشنبه ۳۰ اردیبهشت) در آبادان تشییع شد.

در آئین تشییع پیکر غلامی هنرمند پیشکسوت سینما، تئائر و تلویزیون از مقابل تئاتر شهر آبادان، جمع کثیری از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست حضور داشتند.

پیکر این هنرمند صاحب نام آبادانی پس از تشییع برای خاکسپاری به بوشهر منتقل شد تا فردا در این استان خاکسپاری شود.

قدرت‌الله طمیمیان، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند روز دوشنبه در این آیین گفت: «مرحوم غلامی از اساتید مهم تئاتر و فیلم در استان خوزستان بود که در عرصه ملی صاحب جایگاه رفیعی بود.»

وی ادامه داد: «شرایط برای خاکسپاری و احداث یادمان برای مرحوم غلامی در آبادان فراهم شده بود، ولی خانواده وی بر خاکسپاری پیکر این پیشکسوت عرصه هنر در بوشهر تاکید داشتند.»

مرحوم غلامی متولد خرداد ماه ۱۳۳۰ آبادان در انستیتو مربیان امور هنری تهران در رشته کارگردانی تئاتر تحصیل کرده و دارای مدرک درجه ۲ (کارشناسی ارشد) کارگردانی تئاتر بود.

وی عضو پیوسته انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر کشور از بدو تاسیس پس از انقلاب بوده و نویسندگی و کارگردانی، بازیگری تئاتر، رادیو، تلویزیون، سینما از دیگر فعالیت‌های این هنرمند بود.

«همه فرزندان من» به کارگردانی زاون قوفاسیان در ۱۳۶۲، «سفرغریب» به کارگردانی ایرج صغیری، «هویت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «سفرشبانه» به کارگردانی خسرو معصومی، «شمارش معکوس» به کارگردانی اکبرحر، '«دکل» کار حسن برزیده، «کیمیا» به کارگردانی احمدرضا درویش، «جوانمرد» به کارگردانی جمشید آهنگرانی، «مسافر» کار جواد اردکانی از جمله فیلم‌هایی است که غلامی در آن‌ها نقش آفرینی کرد.

وی همچنین در سریال‌های تلویزیونی «بهترین سال‌های زندگی» به کارگردانی ابراهیم کیانی، «زمان شوریدگی» به کارگردانی محمدعلی نجفی، «بال‌های خیس» کار عباس رنجبر، «سایه سارمهر» به کارگردانی عبداله باکیده، «یک تیر و ۲ نشان» ساخته حسین میهن‌دوست و ... ایفای نقش کرده است.

این هنرمند پیشکسوت شنبه شب به علت سکته مغزی در آبادان در گذشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین