|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۶۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
وزیر خارجه آلمان که برای دیدار با همتای بلغار خود به صوفیه سفر کرده، از تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع بحران بین آمریکا و ایران خبر داد.
وزیر خارجه آلمان که روز دوشنبه برای دیدار با همتای بلغاری خود به «صوفیه» پایتخت بلغارستان سفر کرده، از تلاش برای عدم درگیری بین «ایران» و «آمریکا» خبر داد.

  به نوشته «خبرگزاری رسمی بلغارستان»  «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «اکاترینا زاخاریوا» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر بلغارستان در صوفیه با هم دیدار کردند.

 طرفین در این دیدار ضمن بررسی روابط بین دوجانبه، درباره آخرین تحولات «خاورمیانه»، به ویژه موضوع «ترکیه»، «ایران» و «حوزه بالکان» به گفت‌وگو پرداختند.

هایکو ماس در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران نیز ضمن ابراز نگرانی درباره شدت گرفتن تنش بین ایران و آمریکا، گفت که آلمان در حال بررسی تمام گزینه‌ها جهت یافتن یک راه‌حل سیاسی برای رفع تنش در خاورمیانه است.

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آلمانی نیز درباره آخرین وضعیت منطقه اظهار داشته: «خواهیم دید که در روزها و هفته‌های پیش رو آیا امکان حادثه‌ای بزرگ و شرایط متشنج وجود دارد ... و می‌خواهیم تحت هر شرایطی از وقوع آن جلوگیری کنیم.» (جزئیات بیشتر)

آلمان از جمله کشورهای حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران بوده و با وجود ادعای تلاش برای پایبندی به تعهدهای ذیل برجام، این کشور و دیگر اروپاییان حاضر در برجام (فرانسه و انگلیس) در عمل اقدام موثری برای ایران در زمینه مزیت‌های اقتصاد، تجاری حاصل از توافق هسته‌ای سال 2015  انجام نداده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین