|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۶۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
شهردار تهران انتصاب سید مناف هاشمی - استاندار سابق گلستان - را به عنوان یکی از معاونان شهرداری تهران تکذیب کرد.
 شهردار تهران انتصاب سید مناف هاشمی - استاندار سابق گلستان - را به عنوان یکی از معاونان شهرداری تهران تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از ١۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۹ در جمع خبرنگاران گفت: بعضی از پروژه‌هایی که امروز در منطقه ٩ به بهره‌برداری رسیدند مانند بهسازی مسیرها و ایجاد پارک‌ها در مقیاس محلی هستند. دو پروژه بزرگتر نیز داشتیم که شامل احداث اندیشکده دکتر قریب و مرکز نوآوری در منطقه ٩ می‌شود. در مرکز نوآوری استارتاپ‌هایی مستقر می‌شوند که با همکاری دانشگاه شریف توسعه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: اعتبار این ١۴ پروژه ۴٠ میلیارد تومان است البته دو پروژه اخیر اعتبار بیشتری داشتند.

حناچی در ادامه ایجاد شهر خلاق و هوشمند را یکی از اهداف شهرداری تهران دانست و گفت: رسیدن به هدفی همچون شهر هوشمند و خلاق معمولاً در محدوده دانشگاه‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد و امکان پذیرتر است. ما نیز بهتر و بیشتر از پیش شرایط توسعه این امر را فراهم می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران اظهارکرد: بر اساس مصوبه شورای شهر این ماموریت به ما محول شده و کلیات آن مشخص است. قرار است تشکیلات سازمانی در شهر قدری کوچک‌تر شود. شورای شهر در ابتدا کاهش معاونت‌ها از ٩ به ۶ معاونت را خواستار شد اما در حال حاضر قید تعداد از این موضوع برداشته شده است. این اتفاق باعث افزایش انسجام مدیریت شهری خواهد شد.

حناچی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره و تصریح کرد: این لایحه در صحن مجلس مطرح شد و کلیات آن نیز مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس اعلام سایت شهرنوشت،وی در بخش دیگری از سخنانش درباره موسسه همشهری گفت: موسسه همشهری همواره زیر نظر دفتر شهردار بوده است اما شخصیت حقوقی مستقل خود را دارد.

شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از ١۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ٩ که با حضور چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: تلاش ما برای افزایش کیفیت زندگی بحث بسیار مهمی است و پروژه‌هایی که در این راستا انجام می‌شوند از جایگاه متفاوتی برخوردار هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید برای کار در شهر تعاریف جدیدی داشته باشیم، اظهارکرد: ضروری است در مورد انجام اقداماتی که لزوماً به افزایش کیفیت زندگی در شهر نمی‌انجامند و آرامش بیشتری برای شهروندان به بار نمی‌آورند، بیشتر تأمل کنیم.

حناچی ضمن تشکر از خانواده مرحوم دکتر «قریب» برای همکاری در ساخت اندیشکده‌ای به نام این پزشک شهیر گفت: دکتر قریب به عنوان بنیان گذار طب کودکان در تاریخ و خاطره ایران می‌درخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توسعه مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع مهمی است که از شعارهای مهم شورای شهر و شهرداری تهران به شمار می‌رود. استفاده از خلاقیت‌ برای حل مشکلات شهر از سیاست‌های اصلی ما است و امیدوارم بتوانیم هر چه بیشتر با نبوغ و استعداد فراوان فرزندان این سرزمین، در شرایطی که بدخواهان برای ایجاد اغتشاش در کشور طمع دارند، مشکلات شهر را حل کنیم و به کار و تولید رونق ببخشیم.

حناچی تاکید کرد: لازم نیست برای افزایش کیفیت زندگی فضاهای باقیمانده شهر را زیر بار ساخت و ساز ببریم. بزرگ ترین مشکلات ما ترافیک و آلودگی است و باید کنترل منشأ آلودگی را هدف قرار دهیم که امسال به یمن نزولات جوی و تلاش همکارانم تا حدی به این هدف رسیدیم.

وی افزود: سال‌ها بود که پروانه‌ها به شهرمان نیامده بودند این در حالیست که امسال به جای سفیدبالک‌ها پروانه‌ها را در شهر می بینیم.

حناچی همچنین به مشکلات ترافیکی منطقه ۹ اشاره و اظهارکرد: این منطقه از جهت دسترسی مشکلات زیادی دارد که با افتتاح زیرگذر استاد معین تا پایان سال بخشی از این مشکلات حل و دسترسی شمال به جنوب فراهم خواهد شد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم به تناسب فضاهای ایجاد شده، سازمان مناسبی برای نگهداری از این فضاها نیز در نظر گرفته شود تا در طول سال‌های بهره‌برداری خدمات مناسب به مردم ارائه شود.

گفتنی است پروژه‌هایی که با حضور شهردار در منطقه ٩ مورد بهره‌برداری قرار گرفتند عبارتند از: اندیشه‌سرای دکتر قریب، مرکز فناوری‌های هوشمند شهری، مرکز رشد و کارآفرینی و توسعه کسب‌ و کارهای شهری، بوستان سعیده قدس، بهسازی و نوسازی رویه آسفالت شبکه معابر غیربزرگراهی سطح منطقه، بهسازی آسفالت خط BRT بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بهسازی محور نوری - نیارکی، بهسازی محور هرمزان، ساماندهی و بهسازی انهار، پیاده‌رو و آسفالت خیابان دستغیب، ساماندهی و بهسازی میدان فتح، بهسازی روگذر یادگار امام (ره) جنوب به شمال، بهسازی و نوسازی شبکه فرعی جمع‌آوری آب‌های سطحی، بهسازی آسفالت بزرگراه آیت‌الله سعیدی جنوب به شمال و مقبره‌الشهدا (بوستان کوکب).
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین