|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۶۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
کاهش بیکاری با اصلاحات کار در فرانسهآمار بیکاری در فرانسه طی 10 سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده و این آمار حاکی از موفقیت اصلاحات کار در این کشور است.
 کاهش بیکاری با اصلاحات کار در فرانسهآمار بیکاری در فرانسه طی 10 سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده و این آمار حاکی از موفقیت اصلاحات کار در این کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک نیوز، آژانس ملی آمار INSEE اعلام کرد: بیکاری در فرانسه به ۸.۷ درصد کاهش یافته و از سال ۲۰۰۹ تاکنون پایین‌ترین میزان است. اما همچنان آمار بیکاری فرانسه نسبت به آلمان و انگلیس بالا و بالاتر از میانگین ۶.۴ درصد اتحادیه اروپا است.

آخرین آمار بیکاری نشان می‌دهد که ۹۶۳ هزار فرد بیکار حداقل به مدت یک سال در جست‌وجوی شغل بوده‌اند و در نتیجه میزان بیکاری بلندمدت (۳.۳ درصد در نیروی کار) نیز در سال گذشته تاحدودی تغییر کرده است.

رئیس جمهور فرانسه با کاهش میزان بیکاری که در زمان انتصاب وی ۹.۴ درصد بوده وعده داده تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۲ این میزان را تا هفت درصد کاهش دهد.

با وجود تظاهرات جلیقه زردها و فشارهای زیاد، رئیس جمهور فرانسه برای اصلاح بازار کار در ماه ژانویه تلاش زیادی کرد.

اصلاحات کارگری شامل ایجاد مشاغل بیشتر، پاداش افراد و اصلاحات تقویت انگیزه برای ادامه مشاغل و نه دریافت مزایای بیکاری است.

از دیگر موارد در این زمینه برنامه پنج ساله ۱۵ میلیارد یورویی برای آموزش جوانانی است که مدت زمان زیادی بیکار بودند. همچنین تلاش برای ایجاد شغل ایمن با استفاده از قراردادهای موقت و سرمایه‌گذاری در موقعیت‌های بلندمدت است.

این اصلاحات در جهت پاسخ به کمبود شدید مهارت در فرانسه و ۴۰۰ هزار شغل به دلیل کمبود متقاضیان واجد شرایط و حدود دو میلیون نفر بیکار بدون صلاحیت است.

کمبود مهارت یکی از بزرگترین مشکلات در رشد اقتصادی است و با وجود اینکه اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۹ درصد افزایش داشته که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است، اما همچنان در این زمینه مشکل دارد.

در ماه آوریل ۱۴ درصد از تولیدکنندگان فرانسوی کمبود نیروی کار و در نتیجه محدودیت تولید را اعلام کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین