|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۶۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۰ هزار و ۷۷ واحد کاهش یافت و رقم ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز با ۱۰ هزار و ۶۶ واحد روبرو شد و در تراز ۱۵۸ هزار و ۸۶۹ واحدی قرار گرفت. شاخص بازار دوم نیز با ۳۳۹ واحد کاهش رقم ۴۰۸ هزار و ۷۷۱ را تجربه کرد.
 امروز قیمت سهم‌ها در بورس تهران کاهش یافت و نماگر اصلی بازار با حدود ۱۰۰۰ واحد افت مواجه شد. نمادهایی در گروه‌های معدنی و پالایشی بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار داشتند.

 امروز (دوشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۹۷۹ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۱۱ هزار و ۷۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۹۹ واحد کاهش تا عدد ۴۶ هزار و ۷۴۸ واحدی پایین رفت.

در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۰ هزار و ۷۷ واحد کاهش یافت و رقم ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز با ۱۰ هزار و ۶۶ واحد روبرو شد و در تراز ۱۵۸ هزار و ۸۶۹ واحدی قرار گرفت. شاخص بازار دوم نیز با ۳۳۹ واحد کاهش رقم ۴۰۸ هزار و ۷۷۱ را تجربه کرد.

پتروشیمی پارس، پالایش نفت تبریز، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه اصفهان هر کدام به ترتیب ۲۵۴، ۹۹، ۸۵ و ۸۴ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشته باشد. اما در طرف مقابل معدنی و صنعتی گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۱۷۲، ۱۴۲ و ۱۲۲ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودیم؛ به طوری که ۱۳۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه برخی از سهم‌ها نوسان قیمت چهار درصدی داشتند اما اکثراً کمتر از دو درصد رشد یا افت کردند.

دیگر گروه پر معامله امروز خودرویی‌ها بودند که با حجم معاملات ۶۵۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان رسیده‌اند. البته بیشتر سهم‌های این گروه مخصوصاً شاخص‌سازها با بیش از چهار درصد افت در قیمت پایانی مواجه شدند.

بانکی‌ها نیز نسبتاً از ارزش معاملات بالایی برخوردار بودند. در این گروه بیش از یک میلیارد سهم به ارزش حدود ۹۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد واقع شد. در این گروه نیز اغلب سهم‌ها با افت قیمت روبرو شدند. در کنار بانک‌ها گروه بیمه‌ها نیز عمدتاً افت قیمت را تجربه کردند.

در کل اکثر گروه‌های بزرگ و شاخص ساز بازار امروز با حرکت نزولی در قیمت سهام‌شان مواجه شدند که از دیگر گروه‌های از این دست می‌توان به معدنی‌ها و نفتی‌ها اشاره کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم بیش از ۱,۰۷۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن حجم معاملاتی بالغ بر ۳.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز ۱۰.۴۹ واحد افت کرد و رقم ۲۶۲۳ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۶۱۰ میلیارد تومان را دید و حجم معاملات ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین