|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
آمریکا شکایت‌هایی را درباره سرقت‌های مالکیت معنوی از سوی چین طرح کرده و این در حالی صورت گرفته که تنش‌های تجاری بین دو کشور در بالاترین سطح خود است.
 رسانه دولتی چین امروز (دوشنبه) آمریکا را بابت شکایت‌هایش درباره سرقت مالکیت معنوی مورد انتقاد قرار داده و آن را ابزاری سیاسی با هدف سرکوب توسعه اقتصادی چین توصیف کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا شکایت‌هایی را درباره سرقت‌های مالکیت معنوی از سوی چین طرح کرده و این در حالی صورت گرفته که تنش‌های تجاری بین دو کشور در بالاترین سطح خود است.

روزنامه خلق چین گزارش مارس ۲۰۱۸ آمریکا را هدف قرار داده و گفته که تدوین کنندگان آن این ادعا را که چین مالکیت معنوی به ارزش صدها میلیارد دلار را به سرقت برده، دستکاری کرده‌اند. این گزارش بر مبنای تصورات و داده‌های دست‌چین شده است. حقوق مالکیت معنوی باید راهی به سوی ابداعات و همکاری بین کشورها باشد. اما آمریکا از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کند تا کشورهای دیگر را از توسعه اقتصادی باز دارد.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: چین به یک رهبر جهانی در حفاظت از حقوق مالکیت معنوی تبدیل شده است. چین یک سیستم قانونی و دارای بالاترین استاندارد برای حفاظت از مالکیت معنوی ایجاد کرده است. بسیاری از کمپانی‌های خارجی تمایل دارند تا در همکاری‌های فناوری حضور داشته باشند و ذی‌نفع باشند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین