|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شعار "سلام تهران با دوام" را شعار این جشنواره اعلام کرد و افزود: در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزش کاربردی پیرامون مدیریت بحران برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای است تا کلیه امکانات لازم برای برگزاری این کارگاه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جزییات برگزاری جشنواره "شهر آماده" را که بناست با هدف آموزش آمادگی در برابر خطرات حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله و... برگزار شود، تشریح کرد.

 دکتر احمد صادقی در نشست خبری که به منظور معرفی دستاوردها و برنامه‌های جشنواره شهر آماده برگزار شد، اظهار کرد: این نخستین مرحله از جشنواره شهر آماده است که با مشارکت بیش از 40 سازمان و نهاد فعال در حوزه مدیریت شهری و خدمات اضطراری از 26 مهر تا اول آبان در پایتخت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره تلاش شده بستر مناسبی برای ارائه توانمندی‌ها، دستاوردها، نتایج تحقیقات و... که از سوی سازمان‌های شرکت‌کننده به دست آمده ارائه شود، خاطرنشان کرد: تقویت فضای همکاری میان بخش خصوصی و دولتی با هدف فرهنگ‌سازی برای برخورد صحیح و هوشمندانه در برابر مخاطرات طبیعی از دیگر اهداف این جشنواره است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شعار "سلام تهران با دوام" را شعار این جشنواره اعلام کرد و افزود: در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزش کاربردی پیرامون مدیریت بحران برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای است تا کلیه امکانات لازم برای برگزاری این کارگاه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

به گفته صادقی، اطفای حریق، تاب‌آوری در بحران، کمک‌های اولیه و تریاژ، اقدامات زیست‌محیطی و... از جمله کارگاه‌هایی است که برای مردم در طول مدت برگزاری این جشنواره در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید، کارشناسان و صاحبنظران در حوزه مدیریت بحران را از دیگر برنامه‌های درنظرگرفته شده برای این جشن عنوان کرد و افزود: معتقدیم که باید شهروندان خود فرهنگ امدادگری و خودامدادی را بیاموزند. از این رو با برگزاری چنین کارگاه‌هایی قصد داریم تا یک گام به جلو در تحقق شعار "هر شهروند یک امدادگر" را برداریم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برپایی نشست سیستم‌های اطلاعات مکان‌یابی موبایل و نقش آن در مدیریت بحران، نقشه و واکنش سریع در بحران، نشست تخصصی، ایمنی و حوادث شهری در نقش تحقیق در عملیات مدیریت بحران و... را از جمله کارگاه‌ها و نشست‌هایی بیان کرد که در طول برگزاری این جشنواره برگزار شد.

صادقی برگزاری مانورهای مختلف در سطح شهر تهران را از جمله برنامه‌های عملیاتی در این جشنواره ذکر کرد و گفت: مانور تنش آبی، مانور تخلیه اضطراری، مانور حریق انبار نفت، مانور اسکان اضطراری از جمله این مانورهاست که در نقاط مختلف شهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 36 حکم در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران به موضوع مدیریت بحران اختصاص یافته است، تصریح کرد: این موضوع نشان از اهمیتی دارد که شهرداری تهران برای مقوله مدیریت بحران قائل است.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران برای نخستین بار برنامه‌هایی چون تطبیق گسل‌های پایتخت، نقشه خطرپذیری پایتخت، شیوه‌نامه فنی گودبرداری ساختمان‌ها، ارتقای سطح ایمنی سازه‌ها و فضاهای شهری، طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب‌ها و... احداث خواهد شد و امیدواریم بتوانیم آن را به شکل مطلوبی اجرایی کنیم.
 جشنواره "شهر آماده" از 26 مهر تا اول آبان‌ماه هر روز از ساعت 9 تا 19 در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین