|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
مدیر مطالعات اجتماعی ناجا تصریح کرد: بسیاری از کاربران به علت کمبودهای عاطفی و برای جلب توجه و نیز کسب احترام از انواع نرم افزارها استفاده و سعی در حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند.
مدیر مطالعات اجتماعی ناجا گفت: استفاده از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بهداشت روانی خانواده‌ها را کاهش می‌دهد.

محمدرضا فرح بخش روز سه شنبه در نشست تخصصی آسیب شناسی شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه در قم، افزود: به دلیل عدم آگاهی از معایب استفاده‌های بی رویه و بی پروا از این نرم افزار کاربردی، امروز شاهد کاهش مهارت فردی و افزایش ارتباط غیرکلامی و غیرلمسی به صورتی فراگیر هستیم که در نتیجه آن بهداشت روانی خانواده‌ها و مهارت فردی کاهش داشته است.

مدیر مطالعات اجتماعی ناجا تصریح کرد: بسیاری از کاربران به علت کمبودهای عاطفی و برای جلب توجه و نیز کسب احترام از انواع نرم افزارها استفاده و سعی در حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند.

دراین نشست همچنین مهدی فرازپور، کارشناس پلیس فتا در خصوص ارائه راهکار برای کاهش آسیب‌های ذکر شده عنوان کرد: آگاهی از طریق آموزش همگانی، طبق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید محتوای دینی و ملی و در راستای مقابله با تهاجم و آسیبهای سیاست کارانه شرکت‌های سازنده نرم افزارهای مخرب، از جمله راهکارهای اساسی این آسیبهاست.

نشست تخصصی آسیب شناسی شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با حضور کارشناسان حوزه سایبری همراه با پرسش و پاسخ دانشجویی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

این نشست با حضور کارشناسان حوزه سایبر از جمله دکتر مهدی اسلامی از اساتید مرکز فرهنگ و هنر واحد قم و پژوهشگر حوزه سایبری و نیز با حضور محمد رضا فرح بخش، مدیر مطالعات اجتماعی ناجا و همچنین مهدی فراز پور کارشناس پلیس فتا تشکیل و به بررسی و آسیب شناسی شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه پرداخت.

کارشناسان حاضر در این نشست در ابتدا انواع اپلی کیشن‌های تلفن همراه را تشریح کرده و سپس به بیان تاثیرات مخرب شبکه های اجتماعی تلفن همراه بر تغییر سبک زندگی ایرانی- اسلامی، در تغییررفتار و روابط عاطفی اعضای خانواده که منجر به فرار مجازی از خانه شده و نیز سرقت حساب‌های بانکی، اطلاعات خانوادگی، عکس‌های شخصی و از این قبیل پرداختند.

در ادامه این نشست، دانشجویان با طرح سوالات و پاسخ‌گیری از کارشناسان حوزه سایبری، نشست تخصصی را پایان دادند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین