کد خبر: ۲۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
نصرالله جهانگرد - رییس سازمان فناوری اطلاعات - هم با بیان اینکه با تمام برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور سه قطب امنیت و فرهنگ و اقتصاد اهمیت دارد گفت:‌ در دو دهه اخیر سه قطب دیگر زیست محیطی، سرمایه انسانی و توسعه تکنولوژی نیز اضافه شده است.
معاون حقوقی وزارت ارتباطات: نگاه ما به مجلس نگاه فرصت است و از مجلس انتظار کمک داریم.

 براری در پنجمین نشست معاون امور مجلس ریاست جمهوری با معاونین و مشاورین و مدیران کل امور مجلس دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه مجلس پل ارتباطی سه قوه مقننه،‌ قضایی و اجرایی کشور است اظهار کرد: نگاه ما در معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات به سه قوه کشور به عنوان فرصت برای ارتقا این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته وزارت ارتباطات از سوی قوای سه گانه آسیب دیده است و انحلال مرکز تحقیقات وزارت ارتباطات را شاهد بودیم گفت:‌ 731 هزار از جمعیت دانشجویی کشور در حوزه وزارت ارتباطات مشغول به تحصیل هستند بنابراین مرکز تحقیقات این وزارتخانه به عنوان یک قطب علمی باید احیا شود.

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات در ادامه با اقدامات این معاونت در تنظیم روابط با مجلس اشاره کرده و گفت: کمیته بررسی و تبیین طرح ها و لوایح در وزارت ارتباطات تشکیل شده است و هر هفته سه‌شنبه جلسه دارد. همچنین ما حضور مستمر مقام عالی وزارت در مجلس را در برنامه هایمان داریم و دکتر واعظی هر سه‌شنبه در مجلس حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: نگاه ما به مجلس نگاه فرصت است و از مجلس انتظار کمک داریم و همچنین از دیگر اقدامات ما حضور موثر در مناطق زلزله‌زده و سیل زده است که بسیار آثار مثبت داشته و همه نمایندگان از این بابت از ما سپاسگذار هستند.

براری با اشاره به اینکه هر دوشنبه از تعدادی نمایندگان برای ارائه برش منطقه‌ای برنامه های وزارت ارتباطات به آنها دعوت می کنیم افزود: در این جلسات که هر دوشنبه برگزار می‌شود برنامه هایمان را در حوزه انتخابی هر نماینده در اختیارشان می گذاریم و همچنین با حضور در استانها با هماهنگی مجمع نمایندگان به صورت هفتگی برش استانی وزارت ارتباطات را در آن جلسات تبیین می کنیم و در این راستا وزیر ارتباطات در هفته دولت به 10 استان سفر داشته اند و کارهای خوبی در این سفرها انجام شده است.

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات با بیان اینکه هدف از سفرهای ما به استان تعامل نزدیک با نمایندگان و برگزاری جلسه با فعالان بخشی و دانشگاهی است تصریح کرد: اولویت سفرهای ما استانهای محروم دور افتاده و مقصد سفرهای استانی رئیس جمهوری است و با چهار محور توسعه زیرساختهای ICT مناطق محروم و استانها، اجرای دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات، توسعه شرکتهای دانش بنیان و فضای کسب و کار و همچنین توسعه تولید محتوا و نرم افزارهای کاربردی در استانها حضور پیدا می کنیم.

براری در ادامه به چالشهای وزارت ارتباطات در مجلس اشاره کرد و گفت: این چالشها عبارتند از حل مشکلات کارگزاران مخابراتی ،‌ ساماندهی و توسعه کمی و کیفی دفاتر ICT روستایی و ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی.

نصرالله جهانگرد - رییس سازمان فناوری اطلاعات - هم با بیان اینکه با تمام برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور سه قطب امنیت و فرهنگ و اقتصاد اهمیت دارد گفت:‌ در دو دهه اخیر سه قطب دیگر زیست محیطی، سرمایه انسانی و توسعه تکنولوژی نیز اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی قابل تحسین است خاطر نشان کرد: در دنیا سهم اشتغال در حوزه کشاورزی سه تا پنج درصد است پس انتظار اینکه کشاورزی به ما شغل بدهد در آینده وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در صنعت نیز با کاربرد تکنولوژی ارزش افزوده نیز بالا می رود و افزایش فرصت اشتغال در افق پیش رو وجود ندارد بنابراین تنها حوزه ای که اجازه می‌دهد تا توقع اشتغال و ثروت آفرینی داشته باشیم حوزه خدمات است.

جهانگرد با بیان اینکه کشاورزی صنعت و خدمات دچار تغییر تحول تکنولوژی است گفت:‌ در هر کشوری که درآمد سرانه بالای 10 هزار دلار داریم به خاطر تکنولوژی است.

رئیس شورای فناوری وزارت ارتباطات در ادامه به فعالیت شبکه ملی اطلاعات کشور اشاره کرد و گفت:‌ در برنامه چهارم بودجه گذر مخابرات از ساختار مبتنی بر صوت به مبتنی به دیتا را طراحی کرده بودیم اما طی هشت سال گذشته عملی نشد و ما در صنعت مخابرات با شکاف تکنولوژی روبرو هستیم.

جهانگرد خاطر نشان کرد: انتظار ما از شبکه ملی اطلاعات کشور این است که در کل مناطق کشور جوابگو باشد و محتوای علمی ما را به عرصه بین المللی ببرد و با سیاست تشویقی باعث شود مصرف مردم را به داخل کشور منتقل کنیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین