|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۶۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
به خدا قسم من در عمرم چیزی درباره شخصی به نام إیاد البغدادی نشنیده‌ام. تنها البغدادی که می‌شناسم ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش در سوریه و عراق است. ادعای إیاد البغدادی احتمالا با هدف گرفتن اقامت دائم در کشوری است اما ما اطلاعی از او نداریم.
 وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه این کشور گفت، قطر یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است اما به دیگر اعضای این شورا اهانت کرده است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه این کشور در کنفرانس مطبوعاتی در مقر وزارتخانه اظهار کرد: هرگز به قطر اجازه نخواهیم داد از "تروریسم" و افراط‌گرایی حمایت و در امور داخلی ما دخالت کند.

الجبیر گفت: قطر باید بداند که نمی‌تواند همان سیاست‌هایی که در طول ۲۰ سال گذشته داشته را ادامه دهد.

وی ادعا کرد: ما خیر مردم قطر را می‌خواهیم و نمی‌خواهیم قطر از "تروریسم" حمایت کند. ما می‌خواهیم قطر در کنار ما در صلح باشد.

این وزیر عربستانی در ادامه مدعی شد: عربستان سعودی به دنبال جنگی در منطقه نیست و برای آن تلاش نمی‌کند و ریاض تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شکل‌گیری چنین جنگی انجام می‌دهد.

الجبیر تاکید کرد: در صورتی که طرف مقابل جنگ را انتخاب کند عربستان سعودی با تمام قدرت به آن پاسخ خواهد داد و از خود و منافعش دفاع خواهد کرد.

وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه در ادامه اینکه مسؤولان این کشور تهدیدی علیه إیاد البغدادی فعال برجسته فلسطینی الاصل در حوزه حقوق بشر ایجاد کرده باشند را رد کرد. وی گفته بود، دستگاه‌های امنیتی نروژ نسبت به تهدید عربستان سعودی به او هشدار داده‌اند.

الجبیر افزود: به خدا قسم من در عمرم چیزی درباره شخصی به نام إیاد البغدادی نشنیده‌ام. تنها البغدادی که می‌شناسم ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش در سوریه و عراق است. ادعای إیاد البغدادی احتمالا با هدف گرفتن اقامت دائم در کشوری است اما ما اطلاعی از او نداریم.

البغدادی در انتفاضه‌های عربی سال ۲۰۱۱ شناخته شد. او در نوشته‌های خود از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی انتقاد کرده بود و در حال حاضر از سال ۲۰۱۵ در زندان سیاسی در اسلو به سر می‌برد. او در ۲۵ آوریل توسط دستگاه امنیتی نروژ به منطقه امن منتقل شد.

بخش بزرگی از فعالیت‌های این چهره فلسطینی در طول دو سال گذشته بر پرونده حقوق بشر عربستان سعودی به ویژه پس از قتل جمال خاشقجی در اکتبر متمرکز بود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین