|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۸
کد خبر: ۲۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
به گزارش کمپین مبارزه با هروئین در نیویورک، اعتیاد به این ماده مخدر در کنار اعتیاد به تریاک به یک معضل جدی در سرتاسر ایالت نیویورک تبدیل شده است.
به دنبال رشد معضل گرایش جوانان نیویورکی به ماده مخدر هروئین، شورای پیشگیری این شهر پیشنهاد برگزاری یک نشست اجتماعی را در ارتباط به این روند نگران‌کننده مطرح کرده است.

در این نشست پنل‌هایی در ارتباط با رهایی‌یافتگان از این اعتیاد،‌ کمبود خدمات سلامت، نگرانی خانواده‌های این افراد و افزایش آگاهی در خصوص مصرف ماده مخدر هروئین ارائه خواهد شد. به اعتقاد مقامات محلی در شورای پیشگیری این شهر اعتیاد به ماده مخدر هروئین یک مشکل چندوجهی است که وقتی یک وجه آن رفع می‌شود جوانب دیگر آن خود را نشان می‌دهد.

به گزارش کمپین مبارزه با هروئین در نیویورک، اعتیاد به این ماده مخدر در کنار اعتیاد به تریاک به یک معضل جدی در سرتاسر ایالت نیویورک تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهد تعداد جوانان تحت درمان قرار گرفته به دلیل مصرف هروئین و تریاک در سال 2013 میلادی تنها در نیویورک 89 هزار و 269 نفر بوده و در مقایسه با سال 2004 که برابر با 63 هزار و 793 نفر بوده افزایش قابل توجهی یافته است. به گفته مسئولان محلی در این ایالت در واقع هروئین ماده‌ مخدری است که در همه مناطق نیویورک قابل تهیه کردن است چرا که این ماده در مقایسه با دیگر موادمخدر ارزان‌تر و در دسترس‌تر است.

به نقل از سایت اینترنتی ساراتوگیان، یکی از راه‌های اصلی مبارزه با این مسئله، آموزش است. در واقع مردم باید در خصوص علائم مصرف هروئین آگاه باشند و با یکدیگر تعامل داشته باشند و به خصوص نوجوانان که در معرض خطرات بیشتری هستند. همچنین والدین نیز نقش موثری در این میان دارند و باید با فرزندان خود در زمینه مصرف مواد افیونی صحبت کرده و تعامل داشته باشند. این نشست آموزشی در نیویورک به مشکلات مصرف هروئین و معرفی آن به عنوان یک بیماری که نیازمند درمان پزشکی است می‌پردازد و در مقابل به کمک‌هایی که جامعه نیز در این زمینه می‌تواند داشته باشد، اشاره می‌کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین