|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۶۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر فردا راهی کویت می‌شود.
 امیر قطر قرار است فردا (یکشنبه) به کویت سفر کند.

به گزارش ایسنا، منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر فردا راهی کویت می‌شود.

این دومین سفر امیر قطر به کویت طی سال جاری میلادی است، چراکه امیر قطر در اوایل فوریه گذشته نیز در دیدار با صباح الاحمد الجابر الصباح و مسئولان بلندپایه کویتی مذاکراتی با آنها درخصوص بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و روابط دوجانبه و پرونده‌های مورد توجه دو طرف داشت.

در همین حال، خبرگزاری کونا اعلام کرد که این سفر تمیم بن حمد آل ثانی برای تبریک به مناسبت ماه رمضان به شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح صورت می‌گیرد.

همچنین چند روز پیش، نخست وزیر بحرین طی یک تماس تلفنی که از قبل هماهنگ نشده بود، با امیر قطر گفت‌وگو کرد و منامه درباره این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که این تماس به منزله موضعگیری رسمی بحرین نبوده و تنها به تبریک فرا رسیدن ماه رمضان میان دو طرف اختصاص داشت.

این اولین تماس تلفنی یکی از مسئولان بحرینی با امیر قطر از زمان آغاز بحران در منطقه خلیج فارس و تحریم علیه دولت قطر از سوی کشورهای عربستان،‌ مصر، امارات و بحرین بود.

امیر کویت میانجی‌گری حل بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را برعهده دارد. عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند در حالی که دوحه به شدت این اتهام‌ را رد می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین