|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
جنبش حماس همچنین فاش کرد که علاوه بر نظامیان رژیم صهیونیستی که آن‌ها را اسیر کرده، اجساد تعدادی از این سربازان که در جریان جنگ با گردان‌های قسام کشته شدند را نیز در اختیار دارد.
منابع مطلع در جنبش حماس از زنده بودن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که در خلال جنگ اخیر غزه اسیر کرده‌اند، خبر دادند.

به نقل از روزنامه قدس فلسطین، منابع مذکور اعلام کردند که جنبش حماس برگ برنده‌ای در اختیار دارد که قرار است در مذاکرات تبادل اسیران به زودی آن‌ها را رو کند. حماس تاکید دارد که به هیچ وجه حاضر نیست مساله اسرای فلسطینی را با مذاکرات آتش‌بس که قرار است تا پایان ماه جاری صورت گیرد، به طور همزمان بررسی کند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنبش حماس در خصوص زنده بودن نظامیانی که گردان‌های قسام آن‌ها را اسیر کرده‌اند هیچ اطلاعی را رایگان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نمی‌دهد و تاکید کرده است که تل‌آویو در نتیجه با خبر شدن از جزئیات این اطلاعات، غافلگیر خواهد شد.

جنبش حماس همچنین فاش کرد که علاوه بر نظامیان رژیم صهیونیستی که آن‌ها را اسیر کرده، اجساد تعدادی از این سربازان که در جریان جنگ با گردان‌های قسام کشته شدند را نیز در اختیار دارد.

حماس همچنین تاکید کرد که اگر اسرائیل به لجاجت و ارائه اطلاعات اشتباه خود ادامه دهد، مذاکرات بر سر تبادل اسرا که قرار است به زودی صورت گیرد سخت و پیچیده خواهد بود.

پس از جنگ علیه غزه، منابع مختلف در جنبش حماس به شکل غیر مستقیم اعلام کرده‌اند که یک یا چند نظامی اسرائیلی را زنده به اسارت گرفته‌اند. رژیم صهیونیستی همواره این اطلاعات را تکذیب کرده گرچه منابعی در ارتش اسرائیل از گم شدن یک گروهبان تیپ گولانی در جریان درگیری‌های غزه خبر داده‌اند. اسرائیل مدعی است که حماس هیچ اسیر زنده‌ای در اختیار ندارد و تنها اجساد چند نظامی را در اختیار دارد.

مدتی است که در خیابان‌های نوار غزه پلاکاردهایی نصب شده است که تصاویر یک نظامی اسرائیلی به نام "شاوؤل آرون" در آنها دیده می‌شود و جمله "وعده صادقانه 2" در زیر آن نوشته شده است. این جمله اشاره‌ای است به ماجرای اسارت گلعاد شلیط که حماس توانست بیش از هزار اسیر فلسطینی را با این نظامی اسرائیلی معاوضه کند.

از سوی دیگر منابع مذکور از دادن اطلاعات بیشتر در خصوص اسیران و اجساد سربازان اسرائیلی نزد حماس خودداری کردند.

این منابع اعلام کردند که اسیران اسرائیلی نزد حماس زنده هستند و حماس نمی‌خواهد که در جریان مذاکرات توافق آتش‌بس به این مساله بپردازد چرا که این موضوع را کاملاً جدا از مذاکرات توافق آتش‌بس می‌داند که بررسی آن به برگزاری مذاکرات دیگر نیازمند است.

همچنین این منابع، گزارشات اعلام شده مبنی بر اینکه حماس از مصر خواسته تا تل‌آویو را در جریان خواسته‌هایش برای آزادی اسیران قرار دهد، تکذیب و یا تصدیق نکردند.

در همین راستا محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه حماس در خصوص تعداد اسیران اسرائیلی و وضعیت آنها هیچ اطلاعاتی را رایگان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نمی‌دهد، اعلام کرد که مذاکرات تبادل اسیران به زودی برگزار خواهد شد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین