|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
وی بروز اقدامات تروریستی در مرز ایران را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بارها درخصوص انجام اقدامی جدی در مرز پاکستان با این دولت مذاکراتی صورت گرفته و مشکلات تذکر داده شده است اما هیچ بازخوردی از این جلسات تاکنون دیده نشده است.
عضو کمیسیون ‌امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم کنترل مطلوب مرزهای شرقی گفت: اگر پاکستان توان مقابله با تروریست‌ها را ندارد ایران می‌تواند این مهم را به انجام برساند.

محمدحسن آصفری با اشاره به اتفاقات تروریستی در مرزهای شرقی کشور اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم نظارت جدی و برنامه‌ریزی درست از سوی دولت پاکستان با مشکلات جدی در مرز بین دو کشور مواجه هستیم.


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با اشاره به دیدار دو ماه پیش با نوازشریف افزود: در این دیدار نسبت به کنترل مرزها بسیار تأکید شد اما تاکنون اقدام مؤثری از سوی دولت پاکستان صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد: ما نباید منتظر دولت پاکستان بنشینیم، لازم است که برای حفظ مرزهای ایران با توجه به امکانات و توانمندی‌های بالای خود اختیارات لازم را داشته باشیم.

آصفری، با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران باید اختیارات لازم برای حفاظت از مرزها و حتی تعقیب تروریست‌ها در داخل پاکستان را داشته باشد، گفت: پاکستان اگر توانایی برخورد با گروه‌های تروریستی را ندارد ایران این توانمندی را در خود می‌بیند و می‌تواند با داشتن اختیارات لازم از بروز حملات تروریستی جلوگیری و مقابله با این عوامل را به انجام برساند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: علاوه بر تلاش‌های بین دو کشور برای کنترل مرزها لازم است که نظارت جدی در جهت انسداد مرزها و برنامه‌ریزی برای کاهش خطرات و اقدامات تروریستی در داخل کشور نیز اعمال شود و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور بیش از پیش در جهت جلوگیری از این اقدامات برآید. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین