|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم که در مرکز آموزش و پژوهش‌های وزارت امورخارجه برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور به همراه روسای سازمان‌های حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری به همراه جمعی از فعالان بخش خصوصی و کارشناسان گردشگری و بوم‌گردی حضور داشتند.
سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد برای زمینه‌سازی گردشگری پایدار با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران از صبح امروز 22 مهر ماه با حضور نماینده سازمان ملل متحد آغاز به کار کرد.
این سمپوزیوم بین‌المللی با تأکید بر گردشگری پایدار با هدف یکپارچه‌سازی سیاست‌های برنامه‌ریزی توسعه پایدار ملی و محلی، گردشگری پایدار، توسعه شهری، استفاده بهینه از منابع و حفظ تنوع زیستی و محیط زیست به دنبال اهداف ترسیم شده در "ریو به اضافه 20 " به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود که نمایندگانی از سازمان ملل متحد، سازمان جهانی جهانگردی، مشاور بانک جهانی، فعالان گردشگری در کشورهای منطقه، آسیا و ایران در آن حضور دارند که پنل‌های تخصصی را برپا می‌کنند.

در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم که در مرکز آموزش و پژوهش‌های وزارت امورخارجه برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور به همراه روسای سازمان‌های حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری به همراه جمعی از فعالان بخش خصوصی و کارشناسان گردشگری و بوم‌گردی حضور داشتند.

در روز نخست این سمپوزیوم نشست‌هایی با موضوع مدل‌ها و مطالعات موردی برنامه‌ریزی یکپارچه گردشگری با هدف دستیابی به توسعه پایدار، مدل‌های گردشگری پایدار در محیط‌های شهری و روستایی، چشم‌اندازهای همکاری‌های منطقه‌ای در توسعه گردشگری پایدار برگزار می‌شود.

در روز دوم نیز مفاهیم، روش‌ها و نمونه‌های محل‌های اقامت گردشگری پایدار، ارتقاء سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های بخش دولتی و خصوصی در گردشگری و میهمان‌نوازی، سیاست‌ها و راهبردهای برنامه‌ریزی منسجم در گردشگری در سطوح ملی، محلی و حفظ میراث فرهنگی، ارتقاء کارآیی منبع و حفاظت از محیط زیست در گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی در سطح بین‌المللی در حوزه گردشگری و مهمان‌نوازی، آموزش نیروهای انسانی و توسعه ظرفیت‌ها برای گردشگری پایدار، کارت‌های ملی، حفظ تنوع زیستی و طبیعت‌گردی پایدار، چشم‌انداز‌هایی برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری پایدار با هدف توسعه به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

این پنل‌ها توسط نمایندگانی از سازمان‌ جهانی جهانگردی، وزارت گردشگری هند، دفتر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری فیلیپین، دانشگاه علامه طباطبایی، سازمان اقتصاد خلاق و تجارت اندونزی، دانشگاه تهران، واحد پژوهش‌های گردشگری کمیسیون اروپا، سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و D8 بانک جهانی، موسسه هماهنگی‌های برنامه جامع گردشگری،‌اقتصاد و مدیریت مهمان‌نوازی دانشگاه کلمبو و سریلانکا، هتل‌های روتانا از امارات، وزارت گردشگری کامبوج، کمیته امور جوانان، ورزش و گردشگری دولت تاجیکستان، یونسکو، دانشگاه اصفهان، وزارت کشاورزی ایران، وزارت گردشگری ماداگاسکار، پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و کارشناسانی از ژاپن، کره جنوبی و آلمان ارائه می‌شود.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری در آغاز این مراسم با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در گردشگری پایدار گفت: حفظ دانش سنتی و جوامع محلی کمک شایانی به استمرار پایدار و حفاظت از تنوع زیستی می‌کند.

او همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه فرهنگ، طبیعت، میراث ناملموس و آیین‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران ابراز علاقه‌مندی کرد و افزود: در حال حاضر ابراز علاقه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و سفر به ایران نشان دهنده رشد گردشگری در این کشور است که باعث اشاعه میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال در اقشار مختلف جامعه است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین