|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۶۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
براساس تازه ترین آمار منتشر شده توسط مرکز بین المللی مطالعات فوتبال، کشور برزیل بزرگ ترین صادر کننده و کشورهای انگلیس و ایتالیا بزرگ ترین وارد کنندگان بازیکن محسوب می شوند.
 براساس تازه ترین آمار منتشر شده توسط مرکز بین المللی مطالعات فوتبال، کشور برزیل بزرگ ترین صادر کننده و کشورهای انگلیس و ایتالیا بزرگ ترین وارد کنندگان بازیکن محسوب می شوند.

تارنمای اینساید ورلد فوتبال در گزارشی نوشت: بیش از یک هزار و 300 بازیکن برزیلی هم اکنون فوتبال خود را در سطح حرفه ای خارج از زادگاهشان پیگیری می کنند؛ در حالی که برزیل بزرگ ترین صادر کننده بازیکن به جهان است، فرانسه و آرژانتین به ترتیب با 867 و 820 بازیکن صادر شده در رده های دوم و سوم قرار دارند.

آمار و ارقام منتشر شده توسط مرکز بین المللی مطالعات فوتبال، سومین نسخه این اطلاعات بوده و بازیکنان 147 لیگ را از 98 کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

قاره اروپا با اختلاف صدرنشین فهرست واردات بازیکنان مهاجر چه داخل و چه خارج از این قاره است؛ به عبارت دیگر بیش از 9 هزار 300 نفر از مجموع 13 هزار و 383 بازیکن مهاجر در کشورهای عضو اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) توپ می زنند.

ناشران گزارش مذکور می گویند: طی سال گذشته تعداد بازیکنان صادر شده توسط هر کدام از سه عمده کشور صادر کننده بازیکن افزایش یافته است (برزیل 4.8 درصد رشد، فرانسه 4.3 درصد رشد، آرژانتین 7 درصد رشد.)

علاوه بر این، تعداد بازیکنان صادراتی اسپانیا نیز با 14.3 درصد رشد به شکل محسوسی افزایش یافته به طوری که رشد این کشور به خودی خود و بدون در نظر گرفتن سایر متغیرها پس از برزیل بالاترین بوده است.

با نگاهی دقیق تر به مسیر مهاجرت بازیکنان در می یابیم که پر تردد ترین مسیر با 261 بازیکن، از برزیل آغاز و به پرتغال ختم می شود.

مهاجرت بازیکنان آرژانتینی به شیلی با 116 مورد در رتبه دوم قرار دارد.
علاوه بر این 2 مقصد پرترافیک بازیکنان انگلیسی یکی به اسکاتلند (113 بازیکن) و دیگری به ولز (92 بازیکن) منتهی می شود.

ضمن اینکه زمانی که پای بازیکنان وارداتی به میان بیاید انگلیس با 728 و ایتالیا با 636 بازیکن رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین