|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۲۶۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
همچنین آقای روحانی بخشی از جلسه را به دستورات دیروز رهبری اختصاص دادند که درباره مسائل اقتصادی، رونق تولید، ایجاد کردن فضا برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و اینکه چگونه بنگاه های اقتصادی که در تصدی دولت و نیروهای نظامی است را به مردم واگذار کنیم، بود.
رییس دفتر رییس جمهور ما به هیچ وجه از مهلت ارائه شده۶۰ روزه کوتاه نمی آییم تاکید کرد که به آنچه که اعلام کردیم اقدام می کنیم .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات  جلسه امروز دولت اظهار کرد:  لایحه بسیار مهم شفافیت را تمام کردیم که بیش از چهل ماده دارد و موضوع مهمی است و ما آن را هرچه زودتر به مجلس ارائه می‌کنیم. همچنین آقای روحانی بخشی از جلسه را به دستورات دیروز رهبری اختصاص دادند که درباره مسائل اقتصادی، رونق تولید،  ایجاد کردن فضا برای سرمایه‌گذاری،  ایجاد اشتغال و اینکه چگونه بنگاه های اقتصادی که در تصدی دولت و نیروهای نظامی است را به مردم واگذار کنیم، بود.

وی افزود: در مجموع مقداری از وقت امروزمان به عملیاتی کردن دستورات رهبری اختصاص یافت. همچنین به این موضوع که در این شرایط برای مقابله با فشارهایی که آمریکا ایجاد می‌کند چطور باید به یک مدیریت قدرتمند و متمرکز برسیم تا شجاعت در تصمیم گیری را عملی کنیم، پرداخته شد.

واعظی با اشاره به احتمال احیای وزارت بازرگانی اظهار کرد: امیدوار هستیم نمایندگان مجلس با سرعت بیشتری لایحه یا طرح دولت در این زمینه را به تصویب برسانند یا اگر این طور نیست، پیشنهاد جدیدی به رئیس جمهور ارائه شده است که ایشان یک معاونت را به این امر  اختصاص دهند و از شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای تشکیل آن اجازه بگیرند تا بر اساس این پیشنهاد بخشی از این معاونت در وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش دیگرش در وزارت جهاد کشاورزی باشد تا زیرنظر این معاونت بتواند بازار را اداره کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مباحثی که درباره کالابرگ الکترونیکی مطرح شده است گفت: ارز چهار و دویستی با همان تصمیم گیری سال گذشته به قوت خودش باقی است و مسائلی که درباره کالابرگ الکترونیکی مطرح است یا روش‌های دیگر، پیشنهاداتی است که سازمان برنامه و بودجه یا سایر دستگاه ها مطرح کردند و در کارگروهی بررسی می شود که اگر در آینده لازم شد و کارآمدتر بود از آنها استفاده کنیم.

واعظی درباره انتخاب سخنگوی دولت، گفت: این موضوع بررسی شده است و یک نفر هم نامش مطرح است که خود آقای رئیس جمهور ان شاءالله اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه درباره سهمیه بندی بنزین فعلا با شرایط پیش آمده، دولت قصد اعلام تصمیم گیری نهایی را ندارد، گفت: در این موضوع قبل از اینکه دولت تصمیم بگیرد و هماهنگ شود به علت مشکلی که در اطلاع رسانی پیش آمد و یک اشتباه در خبررسانی انجام شد، آن مسائل پیش آمد، اما مسئولان واقعیت را گفتند که هنوز ما تصمیم گیری در این زمینه انجام نداده ایم و فعلا تصمیم گیری نهایی را در این زمینه به زمانی سپردیم که آرامشی ایجاد شود.

واعظی تاکید: از اولی که ادغام وزارتخانه‌ها انجام شده، طبیعی است که وزارت جهاد کشاورزی ما بحث تولید کشاورزی را پیگیری می کند و وزارت صمت تولید صنعتی را پیگیری می‌کند اما آنچه این وسط اتفاق افتاده است، رهاشدگی بازار است. مخصوصا که وزارت بازرگانی گذشته دو شقه شد، بخشی در وزارت صمت است و بخشی در وزارت بازرگانی است و از نظر روش هم هر دو از یک روش پیروی نمی‌کنند که لازم است کسی بالای سر اینها باشد و هر دو را هماهنگ کند.

واعظی همچنین درباره موضوع کمبود شکر تصریح کرد: ما در داخل کشور به هیچ وجه مسئله کمبود شکر نداریم، اما به دلیل دیرکرد در توزیع آن این وضعیت پیش آمده است. الان در داخل کشور هم شکر وارداتی و هم شکرهایی که در داخل کشور تولید می شوند، وجود دارد.

وی درباره پیشنهاد ایران برای صادرات نفت یک و نیم میلیون بشکه ای به اروپا تصریح کرد: چیزی که در بیانیه و در صحبت های چهارشنبه گذشته رئیس جمهوری بود، این است که تعهدات برجامی طرف مقابل باید اجرایی شود که اگر اجرایی شود این مطلب در آن وجود دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره  نیاز به زمان ۱۲۰ روزه از سوی اروپا برای نشان دادن تعهدش به اینستکس ، تصریح کرد: به نظر من، حرف درستی نیست. آن چیزی که ثبت شده و سازوکارش مشخص است، اجرایش نباید بیش از یک هفته طول بکشد.

وی افزود: البته قرار است وزرای خارجه سه کشور و اتحادیه اروپا راجع به مسئله ایران بحث کنند و مذاکراتی با طرف ایرانی داشته باشند که ما حرفهایمان را آنجا خواهیم زد.

واعظی تصریح کرد: ما به هیچ وجه [از مهلت ارائه شده] کوتاه نمی آییم و در زمان ۶۰ روز به آنچه که اعلام کردیم اقدام می کنیم که این زمان شروع هم شده است و در ۶۰ روز دوم هم آنچه که در مرحله دوم است اجرایی خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره سخنان حسن روحانی در جمع فعالان سیاسی مبنی بر اینکه درگذشته رئیس جمهوری آمریکا ۱۹ بار درخواست ملاقات با ایران داشته و پاسخی به وی داده نشده است، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور اینگونه گفت که در سفری که به نیویورک رفتم و در سه روزی که آنجا بودم از کانال های مختلف، ۱۹ بار برای ملاقات تماس گرفته شد و من هم گفتم کسی که از برجام خارج شده و میز مذاکره را برهم زده است، ابتدا باید به قوانین بین المللی متعهد باشد تا طرف مقابل هم گفته های او را باور کند و اگر کسی ادعایی دارد باید ادعایش را در عمل بیان کند نه بر زبان.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین