|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۶۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
موضوع توریسم سلامت از دیگر فعالیت‌های مهم حوزه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به شمار می‌رود و در این زمینه امسال با همکاری دانشگاه تهران نمایشگاه بین الملل مشترک را برگزار نمودیم چرا که دو دانشگاه حدود ۷۰ سال پیش در قالب یک دانشگاه فعالیت خود را انجام می‌دادند و در حال حاضر نیز می‌توانند برنامه‌های بین‌الملل موفقی داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از تلاش این دانشگاه برای راه اندازی شعبه خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر با کشور عراق رایزنی‌های لازم صورت گرفته و به زودی اولین شعبه دانشگاه تهران در این کشور راه اندازی خواهد شد.

دکتر عباسعلی کریمی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به مهمترین برنامه‌های حوزه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما در سال گذشته فعالیت خوبی در عرصه بین الملل دانشگاه انجام دادیم به گونه‌ای که بیش از ۹۵۰ دانشجوی خارجی از حدود ۴۶ کشور دنیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته‌های مختلف پزشکی در این دانشگاه جذب شدند و اغلب این دانشجویان در رشته‌های نظیر پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: موضوعی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح است این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، خدمات درمانی و بهداشتی به کشورهای همسایه ارائه دهیم به گونه‌ای که تعداد بسیار زیادی از بیماران کشورهای مجاور برای درمان به مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

دکتر کریمی تاکید کرد: موضوع توریسم سلامت از دیگر فعالیت‌های مهم حوزه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به شمار می‌رود و در این زمینه امسال با همکاری دانشگاه تهران نمایشگاه بین الملل مشترک را برگزار نمودیم چرا که دو دانشگاه حدود ۷۰ سال پیش در قالب یک دانشگاه فعالیت خود را انجام می‌دادند و در حال حاضر نیز می‌توانند برنامه‌های بین‌الملل موفقی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: تلاش داریم در برخی از کشورهای مجاور شعبه‌ای از این دانشگاه راه اندازی کنیم به گونه‌ای که اولین شعبه این دانشگاه در کشور عراق راه اندازی خواهد شد و با وزیر علوم این کشور هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است. امیدواریم به زودی این شعبه در این کشور راه اندازی شود و ما در سال‌های آینده علاوه بر ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در داخل دانشگاه، بتوانیم در کشورهای مجاور شعبه داشته باشیم و آمار این دانشجویان افزایش یابد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین