|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۶۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
ترس صهیونیست‌ها از شلیک راکت‌های نیروهای مقاومت فعال شدن مجدد «سامانه گنبد آهنین» حین برگزاری یک مسابقه بین‌المللی را موجب شد.
 ترس صهیونیست‌ها از شلیک راکت‌های نیروهای مقاومت فعال شدن مجدد «سامانه گنبد آهنین» حین برگزاری یک مسابقه بین‌المللی را موجب شد.

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی از بیم حمله‌های راکتی نیروهای مقاومت، قبل از برگزاری مسابقه آواز خوانی «یورو ویژن» در تل آویو،  سامانه موشکی گنبد آهنین خود را  سراسر سرزمین‌های اشغالی مستقر کرد.

به نوشته شماره سه‌شنبه روزنامه «هاآرتص»، در حالی که نیروهای صهیونیست و حماس ششم مه ( 16 اردیبهشت) با آتش بس جدید توافق کردند، ارتش (رژیم) اسرائیل برای تامین امنیت مسابقات بین‌المللی یورو ویژن که از امروز آغاز می‌شود، سامانه گنبد آهنین را سراسر سرزمین‌های اشغالی مستقر کرد.

هاآرتص به نقل از منابع نظامی نوشت که ارتش اسرائیل از بیم حمله‌های مجدد نیروهای مقاومت، تا خاتمه مسابقات یورو ویژن (28 اردیبهشت) و تامین امنیت  آن، همه نیروهای خود را احضار کرده است. مجوز استفاده از سامانه گنبد آهنین نیز باید تنها از جانب افسران بالاترصادر شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی حماس چندی قبل در بیانیه‌ای گفت که نیروهای مقاومت با اتخاذ تاکتیک مناسب و شلیک ده‌ها راکت پی در پی، موفق به غلبه بر سامانه گنبد آهنین شدند.

«یاکوف عامیدرور» رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تازگی در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» اذعان کرد، سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین به چند دلیل قادر به رهگیری تمام راکت‌های پرتاب شده از غزه نبود.

به گفته این ژنرال سابق ارتش رژیم اسرائیل، یکی از این دلایل شلیک برخی از این راکت‌ها از منطقه بسیار نزدیک و عدم زمان کافی برای سامانه گنبد آهنین در واکنش نشان دادن و رهگیری این راکت‌ها بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین 690 موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و 130 نفر دیگر زخمی شدند، همچنین یک نفربر و یک جیپ صهیونیست‌ها نیز با موشک مقاومت منهدم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین