|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به میمنت عید وحدت و همدلی، غدیر خم و عیدالله الاکبر با آذین بندی خیابانها و نورافشانی و پخش شربت و شیرینی به جشن و سرور پرداختند.
قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در طول دهه امامت و ولایت بویژه ایام عید غدیر با نصب پرچم و پارچه های رنگی و آذین بندی خیابانها، معابر، اماکن عمومی و محل های کسب و کار، پخش شربت و شیرینی و استقرار ایستگاههای صلواتی سالروز جانشینی علی مرتضی(ع) وصی پیامبر گرامی اسلام (ص) را گرامی داشته و وحدت و همدلی بیش از پیش خود را به نمایش گذاشتند.

برگزاری آیین های با شکوه در مساجد و اماکن عمومی، چراغانی و برگزاری ویژه برنامه های متنوع و مفرح از جمله جشن های خودجوش مردمی در روز عید غدیر است.

عاشقان مولای متقیان امیر مومنان حیدر کرار (ع) در سالروز طلوع آفتاب امامت و ولایت بر کره زمین و بشریت با خلق فضایی معنوی و مفرح جلوه زیبایی از عشق و ارادت شان را به نمایش گذاشتند.

به همین مناسبت مردم زاهدان با برگزاری آیین های با شکوه در مساجد و میادین شهر از جمله مسجد جامع، مسجد علی بن ابیطالب (ع) ، مسجد امیرالمومنین و سایر مساجد عشق و علاقه شان را به خاندان عصمت و ولایت ابراز داشتند.

دارالولایه سیستان، مهد عاشقان امامت و ولایت در شب و روز عید غدیر حال و هوای خاصی داشت، گوشه و کنار شهرها و روستاهای این منطقه مملو از جمعیتی است که سالروز آغاز امامت را به جشن و سرور مشغول هستند.

شهرهای مختلف بلوچستان بویژه خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان، بزمان، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار غرق در سرور و شادی است.

مردم شیعه و سنی این شهرستانها با پخش شربت و شیرینی و حضور در آیین های ویژه جشن غدیر سرآغاز طلوع خورشید امامت را به سرور و شادی نشسته اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین