|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
پاکسازی مناطق شمال استان حماه و جنوب استان ادلب سوریه از دست تروریست‌ها همچنان ادامه دارد و تروریست‌ها نیز امروز شهر «السقیلبیه» در شمال شهر حماه را گلوله‌باران کردند.
 اوضاع مناطق شمالی استان حماه و جنوب استان ادلب سوریه همچنان متشنج است و درگیری‌ها میان ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی از جمله جبهة النصره همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش این کشور در پاسخ به نقض منطقه آتش‌بس در اطراف شهرک «بداما» در منطقه «جسر الشغور» در جنوب غربی استان ادلب، مواضع تروریست‌ها را گلوله‌باران کردند.

اما حجم وسیع درگیری‌ها در شمال استان حماه و مشرف به استان ادلب در جریان است. نیروهای ارتش سوریه امروز مناطق اطراف شهرک «کفرنبوده» در شمال حماه که روز چهارشنبه گذشته آزاد شده بود را پاکسازی کردند.

نیروهای سوری طی چند روز گذشته موفق شدند شهرک‌ها و مناطقی مانند «قلعه المضیق» و «کفرنبوده» را آزاد کنند که از مقرهای مهم ارتباطی گروههای تروریستی «جبهه النصره و جیش العزه» در حماه به شمار می‌رود.

تروریست‌ها نیز امروز شهر «السقیلبیه» در شمال غرب شهر حماه را هدف گلوله‌های خمپاره قرار دادند که در نتیجه آن چهار کودک و یک زن کشته شدند. شش کودک نیز زخمی شده و خسارات فراوانی به اموال خصوصی و عمومی وارد شد. شهر «السقیلبیه» جزو مناطق کاهش تنش به شمار می‌رود.

پس از این خمپاره پراکنی، ارتش سوریه نیز بلافاصله مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داد و سکوهای پرتاب خمپاره‌های تروریست‌ها را منهدم کرد.

انتقال 1000 تروریست برای کمک به جبهة النصره

روزنامه الوطن سوریه با بیان اینکه مرحله جدیدی در جنگ ارتش سوریه با تروریست‌ها آغاز شده، از انتقال هزار تروریست «احرار الشام» برای کمک به جبهة النصره از سوی ترکیه خبر داد.

تروریست‌های احرار الشام در ابتدای سال میلادی جاری به دست خود عناصر جبهة النصره از شمال حماه بیرون رانده شده بودند.

منابع محلی در عفرین و ادلب به روزنامه الوطن سوریه گفتند که در سه روز گذشته، دهها کامیون عناصر «احرار الشام» را از طریق گذرگاه «دیر بلوط» تنها مسیری که عفرین را به ادلب مرتبط می‌سازد، به مناطق درگیری در شهرک‌ها و روستاهای «سهل‌ الغاب» و «جبل شحشبو» منتقل کرده‌اند تا در کنار جبهة النصره بجنگند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین