|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۲۶۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
یک وبگاه صهیونیستی اعلام کرد، با توجه به هم‌تراز شدن قدرت گروه‌های فلسطینی با حزب‌الله، این گروه‌ها در صورت بروز جنگ احتمالی قادرند هر روز 1000 موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کنند.
 یک وبگاه صهیونیستی اعلام کرد، با توجه به هم‌تراز شدن قدرت گروه‌های فلسطینی با حزب‌الله، این گروه‌ها در صورت بروز جنگ احتمالی قادرند هر روز 1000 موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کنند.

به گزارش فارس، وبگاه صهیونیستی «واللا» نوشت قدرت و توانایی‌های نظامی گروه‌های مقاومت در نوار غزه معادل توانایی نظامی حزب‌الله لبنان است و پیش‌بینی می‌شود در هر درگیری احتمالی در آینده، گروه‌های فلسطینی روزانه هزار راکت به اسرائیل شلیک کنند.

بر اساس این گزارش، فرماندهی منطقه جنوبی (مرز با غزه) در ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با این چالش‌ها و تهدیداتی از قبیل شلیک گسترده راکت‌ها، شلیک موشک «کورنت»، بالن‌های آتش‌زا و امثال آن آماده می‌شوند.

وبگاه واللا در ادامه اعلام کرد، ارتش اسرائیل تصمیم به ساخت دیواری در منطقه حصار مرزی با غزه دارد تا جلوی هدف قرار گرفتن خودروهای اسرائیلی با موشک‌های کورنت را بگیرد.

این وبگاه صهیونیستی مدعی شد، احتمال زیادی برای فروپاشی آرامش کنونی در جنوب در جریان است خصوصا اینکه جهاد اسلامی تهدید کرده در صورت عدم التزام تل‌آویو به اجرایی کردن توافق‌ها، اوضاع بار دیگر متشنج خواهد شد.

واللا سپس نوشت: گروه‌های فلسطینی در نوار غزه در دور اخیر تنش‌ها و طی دو روز 700 راکت شلیک کرده‌‌اند و شدت شلیک راکت‌ها بیشتر و متنوع‌تر بوده است.

صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد. حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت  فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و  ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند، همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین