|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۶۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
رئیس تشکیلات خودگردان ضمن اعلام اینکه حامیان «معامله قرن» با صحبت از صلح اقتصادی می‌خواهند مسأله فسطین را به مسأله‌ای انسانی ـ اقتصادی تبدیل کنند، تأکید کرد صلح اقتصادی و مسیر سیاسی، جدا از هم نیست.
 رئیس تشکیلات خودگردان ضمن اعلام اینکه حامیان «معامله قرن» با صحبت از صلح اقتصادی می‌خواهند مسأله فسطین را به مسأله‌ای انسانی ـ اقتصادی تبدیل کنند، تأکید کرد صلح اقتصادی و مسیر سیاسی، جدا از هم نیست.

به گزارش فارس، «محمود عباس» (ابومازن) تأکید کرد، طرح موسوم به «معامله قرن» را که آمریکا بزودی رونمایی خواهد کرد، نمی‌پذیرد.

بر اساس گزارش وبگاه «قدس نت»، محمود عباس در دیدار شنبه شب (دیشب) خود با مقامات فلسطینی اعلام کرد: دیگر معامله‌ای باقی نمانده که مطرح شود، با شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به این شهر (قدس)، تلاش برای نابودی "آنروا" و لغو مسأله آوارگان و دیگر اقدامات کورکورانه و جانبدارانه از (رژیم) اشغالگر، بیشتر بندهای این قرارداد برای همه  آشکار شده است به همین دلیل از ابتدا تصمیم گرفتیم (ارتباط) با دولت فعلی آمریکا را تحریم کنیم .

ابومازن ادامه داد: اکنون از صلح اقتصادی سخن می‌گویند تا مقدمه‌ای برای تبدیل مسأله ملت ما به مسأله انسانی –اقتصادی باشد اما ما مجددا تأکید می کنیم صلح اقتصادی جدای از مسیر سیاسی نیست؛ شایسته آن است که صلح بر اساس قطعنامه‌های مشروع محقق شود؛ ما قبل از صلح سیاسی حاضر نیستم درباره صلح اقتصادی صحبت کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان سپس تأکید کرد؛ 725 قطعنامه در سازمان ملل و 86 قطعنامه در شورای امنیت درباره مسأله فلسطین وجود دارد که هیچ یک از آنها اجرایی نشده است زیرا به پایان اشغالگری و ایجاد دولت فلسطینی فرا می‌خواند.

ابومازن ادامه داد: به آمریکا و اسرائیل می‌گوییم قرارداد شما را نخواهیم پذیرفت و با ایستادگی خود آن را شکست خواهیم داد، قدس گرانبهاتر از تمام اموال جهان است. همه آنچه که می‌خواهیم اجرایی شدن قطعنامه‌های بین‌المللی تا ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی است.  

عریقات: آمریکا دنبال از بین بردن مشروعیت محمود عباس است

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، دولت آمریکا با تمام ابزارهای خود برای از بین بردن مشروعیت محمود عباس تلاش می‌کند زیرا عباس با هر چیزی که به مشروعیت و قانون بین‌الملل در رابطه با مسأله فلسطین ضربه وارد کند، مخالف است.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف در ادامه گفت، طرح صلح به سران تشکیلات خودگردان ارائه نشده اما آنچه دولت آمریکا انجام داده از جمله شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم «اسرائیل» ، انتقال سفارت به این شهر (قدس)، بستن دفتر ساف در واشنگتن، مشروع کردن شهرک‌سازی و انضمام جولان سوریه به فلسطین اشغالی، مخالف با قانون بین‌الملل و توافقنامه‌های امضا شده است.

عریقات افزود: هر کسی صلح می‌خواهد باید بر اصل راهکار دو دولتی بر اساس مرزهای 1967 تأکید کند.

این اظهارات عریقات پاسخی به ادعای اخیر «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه دولت آمریکا بود؛ وی اعلام کرد، سران تشکیلات خودگردان برای کنار زدن طرح معامله قرن قبل از رونمایی آن تلاش می‌کنند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارش هفته گذشته خود نوشت، معامله قرن ایجاد «فلسطین جدید» بدون ارتش و سلاح را مطرح می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین