|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که دختران، درگیر تحمیل خانواده‌ها برای ادامه تحصیل شده اند که این موضوع باعث شده کمتر به ازدواج فکر کنند.
متولدین دهه 60از نظر هوش و استعداد فرزندان قابلی بر شمرده می شوند اما متاسفانه قربانی پدیده ای به نام تحصیل شده‌اند که عامل این موضوع در درجه اول خانواده از آن جهت که این موضوع از جانب خانواده به آنها تحمیل شده است و دوم اینکه رسانه ها و همچنین آموزش عالی .

 وقتی رسانه ها بعد از اجرای هر کنکور دانشگاهی آمار تعداد شرکت کنندگان دختر و پسر را ارائه می دهند و مفتخرانه می گویند: 70 درصد پذیرفته شدگان کنکور دختران هستند باید متوجه این خطر بشویم که دختران امروز جامعه ما درگیر همین افتخارات و امتیازات می شوند که متاسفانه شاهد آن نیز هستیم.

گاه از این طرف بام می افتد و گاه از آن طرف!

متاسفانه خانواده ها نتوانستند تصمیم درستی برای ازدواج فرزندانشان بگیرند، یا آنها را به ادامه تحصیل تشویق می کنند که منجر به عدم ازدواجشان می شود و یا به ازدواج زود هنگام که اکثرا منجر به طلاق می شود.    

بی رغبتی نسل جوان به تشکیل خانواده سبب شده یکی از نقطه نظرات مقام معظم رهبری که ممانعت از کاهش بی رویه جمعیت است تحقق نیابد. تحصیل در میان دختران سبب فاصله گرفتن "خود آرمانی" فرزندان از "خود واقعی" آنها شده و این امر به سر خوردگی آنها منجر می شود. در نتیجه پدران و مادران روش خود را تغییر داده و دخترانشان را تشویق بر ازدواج می کنند که متاسفانه امروزه شاهد ازدواج زودهنگام آن ها هستیم این موضوع نیز زنگ خطر دیگری را به صدا رد آورده است.

بها دادن به دختران قبل از شناخت ظرفیت آن ها

امروزه جایگاه اجتماعی دختران به قدری افزایش پیدا کرده است که کمتر دختری حاضر به ازدواج با مردی می شود که مدرک تحصیلی پایین تری نسبت به وی دارد. این همان مسئله عدم تطابق در دنیای واقعی و دنیای آرمانی آنها را بوجود می آورد.

پیشرفت جامعه و موقعیت های اجتماعی زنان باعث شده قبل از آنکه مهارت ها برای آنان آموزش داده شود آزادی‌ها داده شود، قبل از اینکه حقوق ها شناخته شود حق ها داده شده است که تشویق خانواده ها در این بین بسیار حائز اهمیت است.

حال این جوانان بزرگ شده اند و به همان مرحه‌ای که مادر انتظارش را داشت رسیدند ولی دیگر به راحتی چیزی را نمی پذیرند و اینجاست که در زندگی مشترک حرف از استقلال مالی می زنند. در عین حال یکی از مسائلی که امروزه باعث ایجاد طلاق زوجین شده است همان مساله "مال من" و "مال توست" که درست یا غلط  به آن "استقلال مالی" گفته می شود که این مهم، زندگی مشترک را بسیار تهدید می کند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
2
9
بهتر است رسانه به پدیده تفکیک جنسیتی در تحصیل و ازدواج نپردازد. این نوع نوشته ها صرفا آسیب است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
0
11
دختران ما ازدواج نمی کنند بدان خاطر نیست که می خواهند ادامه تحصیل دهند بلکه بدان دلیل است که پسران ما توانایی اداره یک خانواده دو نفره ندارند اولا ترس و فرار از سربازی است که بسیاری از پسران را به هر صورت ممکن بدنبال ادامه تحصیل می فرستد ثانیا اصولا کاری نیست که درامدی باشد ثالثا ... بگذریم. شما همین دو مورد را حل کنید تا شاهد افزایش شدید نرخ ازدواج باشید. دختری که خواستگار ندارد چکار کند؟ بر دل پدر و مادرش تو خانه بنشیند و خودش و والدینش دق کنند که چرا کسی درب خانه شان را نمی زند؟ یا در خانه بنشیند و قلاب بافی و منجق دوزی کند؟ بعد آن پسر تحصیل کرده اصلا سراغ او خواهد آمد؟ اصل را ول کرده اید به فرع چسبیده اید. به عنوان نمونه پسر من 26 ساله است و لیسانس برق از یکی از دانشگاه های بزرگ دولتی دارد. خوب باید برود سربازی دو سال و بعد بیاید آیا بعد از آن کاری خواهد بود؟ آیا آن کار فرضی درآمدی دارد که جایی را رهن یا اجاره کند؟ .............
حسين الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
1
1
به نظر من تحصيلات گرچه به کانون سنتي خانواده ها آسيب زد ولي در کل و در چشم انداز بلند مدت مي تواند براي آگاهي زنان خوب باشد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین