|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۶۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
با استناد به گزارش منتشره فرماندهی ناوگان آمریکا در اروپا، ناو آمریکا در رزمایش های بزرگ ناتو در دفاع ضدموشکی شرکت کرد و پرتاب موشک SM-۳ را به انجام رساند.
 ناو آمریکایی در رزمایش های بزرگ ناتو در دفاع ضد موشکی شرکت کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اسپوتنیک با استناد به گزارش منتشره فرماندهی ناوگان آمریکا در اروپا، ناو آمریکا در رزمایش های بزرگ ناتو در دفاع ضدموشکی شرکت کرد و پرتاب موشک SM-۳ را به انجام رساند.

مطابق با اطلاعات ناتو، کشتی های جنگی ۹ کشور در رزمایش های دفاع ضد هوایی و ضد موشکی«سپرمخوف» شرکت داشتند که تا ۱۹ ماه مه در سواحل اسکاتلند ادامه خواهد داشت.

در جریان این رزمایش، کشتی های متحدان- کانادا،دانمارک،فرانسه،ایتالیا، هلند،نروژ،اسپانیا، بریتانیا و آمریکا باید «کشف، رصد و دفاع در مقابل انواع مختلف موشک های بالستیکی و ضد کشتی» را تمرین کنند. ۱۳ کشتی نظامی، ۱۰ هواپیما و حدود ۳۳۰۰ نظامی در این رزمایش شرکت دارند. بعلاوه، هواپیمای گشت دریایی و شناسایی ناتو از نوع «آواکس»نیز در این تمرینات نظامی شرکت دارند.

در گزارش فرماندهی آمریکا در اروپا آمده است:«ناو USS Roosevelt، پرتاب موشک SM-۳ را به انجام رساند. رزمایش ها باعث بهبود تعامل متحدان و هماهنگی بهتر در عرصه دفاع ضدهوایی و ضد موشکی می شود».

مهمترین وسایل دفاع ضد موشکی ناتو از ناو نیروی دریایی آمریکا مستقر در اسپانیا مجهز به سامانه ضد موشکی «ایجیس»،سامانه زمین‌پایه هدایت شونده آمریکایی «ایجیس» در رومانی و رادار هشدار در ترکیه تشکیل شده است. قرار است سامانه های دفاع ضدموشکی آمریکا در رومانی و لهستان مجهز به موشکهای مدرن تر ردیاب فراتر از آتمسفر SM-۳ بشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین