|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۶۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
یک مرجع تقلید شیعیان با انتقاد مجدد از برنامه برنده باش شبکه سه تلویزیون، و با بیان این که بخت آزمایی برنامه صدا و سیما آشکار بود، گفت: در برنامه صداوسیما یک میلیارد درآمد داشتند و فقط ۵۰میلیون جایزه می‌دادند، اما ۹۵۰ تومان برای خودشان بر می‌داشتند.
 یک مرجع تقلید شیعیان با انتقاد مجدد از برنامه برنده باش شبکه سه تلویزیون، و با بیان این که بخت آزمایی برنامه صدا و سیما آشکار بود، گفت: در برنامه صداوسیما یک میلیارد درآمد داشتند و فقط ۵۰میلیون جایزه می‌دادند، اما ۹۵۰ تومان برای خودشان بر می‌داشتند.

آیت الله مکارم شیرازی، در مراسم افتتاح سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم، با بیان این که شرایط کشور از سه جهت سیاسی، اقتصادی و اخلاقی پیچیده است، گفت: مسائل اخلاقی در خطر است؛ و نمونه آن اتفاقات رخ داده در برخی مدارس تهران است که عده‌ای از  بچه ها سرودی بسیار مبتذل، سخیف و رکیک می خواندند.

وی افزود: بعد از شیندن خبر این مدارس، پرسیدم سرودی که بچه‌های این مدارس خواندند چه بوده است که گفتند نمی‌توانیم بگوییم چون خیلی رکیک و سخیف است؛ و وقتی اصرار کردم، تایپ شده این سرود را به من دادند و دیدم که واقعا سخیف است؛ آن وقت بچه‌ها و نونهالان این سرود را بخوانند و آهنگ بزنند و باهم برقصند؟ وقتی چنین حادثه‌ای را می شنویم، باید ببینیم خطر تا کجا نفوذ کرده است.

این مرجع تقلید با بیان این که در این شرایط که وضع دارد بدتر می شود، و ما در مقابل این شرایط مسئولیت داریم، گفت: این فضای مجازی به بلای مجازی تبدیل شده است؛ و ببینید چه بساطی شده است.

وی با اشاره به آماری که برخی مسئولین در مورد فضای مجازی در اختیارش گذاشته بودند، گفت: این آمار نشان می دهد در فضای مجازی آمار سه چیز بالا می رود؛ آمار کلاه برداری که تا ۲۰۰درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ آمارآسیب های فرهنگی و اخلاقی که تا ۷۰۰ درصد افزایش یافته است؛ وقتی این مفاسد زیاد می شود و ما نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم در مقابل فضای مجازی نمی شود کاری کرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: روس‌ها توانستند در مورد فضای مجازی برای خودشان کاری کنند اما ما مسلمانان نمی‌توانیم کاری کنیم باید تسلیم در مقابل وضع موجود باشیم؟ در حالی که این مسائل راه حل دارد.

وی با اشاره به سم پاشی‌های صورت گرفته در فضای مجازی در خصوص مسائل سیاسی هم گفت: چه سم پاشی ها و چه دروغ ها در فضای مجازی گفته می شود؛ کسانی که این دروغ ها را می‌گویند، نه شرف دارند، نه غیرت دارند و نه انسانیت دارند و نه وجدان؛ اینان هر دروغی شد و بر سر زبان شان آمد می گویند؛ و هدف شان هم این است که اذهان عمومی را مشوش کرده و مردم را نسبت به آینده نا امید کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که در مقابل این مسائل باید حالا یا به صورت فردی یا به صورت جمعی، گام برداریم و از آسیب ها کم کنیم، گفت: برای مثال برخی مسائل واقع شده بود که ما اقدام کردیم و مؤثر هم واقع شد؛ درباره همین بخت آزمایی هایی که در صداوسیما بود؛ وقتی مطرح شد و مسائل فقهی اش بیان شد، معلوم شد عجب کاری می کنند! ۱میلیارد درآمد دارند و ۵۰میلیون آن را جایزه می دهند و ۹۵۰ میلیون تومان برای خودشان بر می دارند؛ بخت آزمایی از این پرثمرتر کجا پیدا می شود؟ و بالاخره دستور دادند جلوی آن گرفته شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که به هر حال، مردم چشم امیدشان به شما فضلا و علما، حوزه های علمیه و مخصوصا حوزه علمیه قم است، گفت: وظیفه امربه معروف و نهی از منکر را تا جایی که می شود انجام دهند؛ حتی اگر ۱۰۰ درصد نمی شود ۵۰درصد این کار را انجام دهید؛ بدانیم که اگر دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم و چه در حوزه و چه در میان مردم اختلافی نباشد، خیلی کارها می شود انجام دهیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین