|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۲۶۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته و فرمانده ارتش ملی لیبی که به قاهره سفر کرده است با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.
 ژنرال بازنشسته ارتش لیبی و رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های مصری، خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته و فرمانده ارتش ملی لیبی که به قاهره سفر کرده است با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

بسام راضی سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت که حفتر در این دیدار که عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر نیز حضور داشت السیسی را در جریان تازه‌ترین تحولات لیبی قرار داده است.

وی افزود: السیسی در این دیدار بر حمایت مصر از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی با هدف تحقق امنیت و ثبات در لیبی تاکید کرد.

خلیفه حفتر نیز ضمن قدردانی از نقش مصر در حمایت از ملت لیبی در تمامی سطوح بر عمیق بودن روابط تاریخی بین دو کشور و دو ملت تاکید کرد.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی همچنین از تلاش های مصر برای مبارزه با تروریسم و حمایت از راهکارهای صلح آمیز بحران‌های کشورهای عربی و برقراری ثبات و امنیت در این کشورها تمجید کرد.

ژنرال خلیفه حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین