|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۶۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
در حالی که طی روزهای گذشته رسانه های مختلف جهان خبر از سفر وزیر خارجه آمریکا به روسیه درطول هفته جاری می دادند وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که این دیدار قرار است هفته آینده برگزار شد.
 در حالی که طی روزهای گذشته رسانه های مختلف جهان خبر از سفر وزیر خارجه آمریکا به روسیه درطول هفته جاری می دادند وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که این دیدار قرار است هفته آینده برگزار شد.

به گزارش ایرنا از وزارت خارجه روسیه، سه شنبه شب برخی از رسانه ها مدعی شدند که هوپیمای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا راهی روسیه شده است تا چهارشنبه شب در سوچی با همتای روس خود دیدار کند اتفاقی که هرگز رخ نداد.

مقامات وزارت خارجه روسیه اعلام کرده اند که مطابق توافق به دست آمده، روزهای 13 و 14 ماه می (روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده) مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به روسیه سفر می کند.

قرار است در جریان مذاکرات پمپئو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، دو طرف درخصوص مسائل جاری روابط دوجانبه و مسائل مهم بین المللی ازجمله اوضاع ونزوئلا، سوریه و اوکراین گفت وگو و تبادل نظر کنند.

گفتنی است ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه از برنامه دیدار و مذاکرات وزیران خارجه روسیه و آمریکا در سوچی در هفته آینده خبر داده بود.

ماریا زاخارووا خاطرنشان کرد که سرگئی لاوروف و مایک پمپئو وزیران خارجه روسیه و آمریکا روز 14 ماه می (روز سه شنبه هفته آینده) در سوچی دیدار می کنند.

زاخارووا گفت: با توجه به اخبار برخی رسانه ها مبنی بر احتمال دیدار لاوروف و پمپئو تصریح می کنم موضوع دیدار روز 14 می وزیران خارجه روسیه و آمریکا مطرح است که برنامه ریزی می شود و خبر آن دیدار از طریق سایت اینترنتی وزارت خارجه روسیه اعلام رسمی خواهد شد.
بنظر می رسد توافق درباره برگزاری دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا در جریان دیدار اخیر آنها در فنلاند به دست آمد.

دیدار سرگئی لاوروف و مایک پمپئو روز دوشنبه در شهر رووانیمی فنلاند برگزار شد و کمتر از یک ساعت بطول انجامید.

یکی از موضوعات دستور کار این دیدار که در پشت درهای بسته برگزار شد، مساله ونزوئلا بود که روسیه و آمریکا درباره آن اختلاف نظر دارند.

لاوروف پیشتر درباره دستور کار دیدار با پمپئو خاطرنشان کرد: ما درخصوص اوضاع برخی مناطق که در دستور کار سازمان ملل قرار دارد، گفت وگو کردیم.

وزیر خارجه روسیه مذاکره با طرف آمریکایی را ادامه گفت وگوهای ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواند و آن را مثبت ارزیابی کرد.

روابط روسیه و آمریکا تیره و پرتنش است و دو کشور در موضوعات همچون مساله سوریه و اوکراین اختلافات اساسی دارند.

آمریکا بیش از 66 بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه وضع کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین