|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
رئیس جمهور چین در بحبوحه تحولات تازه در «برجام» با پادشاه عربستان در زمینه روابط راهبردی به ویژه در «حوزه انرژی» به گفت‌وگو پرداخت.
 رئیس جمهور چین در بحبوحه تحولات تازه در «برجام» با پادشاه عربستان در زمینه روابط راهبردی به ویژه در «حوزه انرژی» به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش فارس، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با پادشاه عربستان تماس تلفنی برقرار کرد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «ایژیا نیوز» وزارت خارجه چین در بیانیه خود اعلام کرد که تماس شی جین پینگ با پادشاه عربستان بر روابط دو جانبه پکن-ریاض متمرکز بوده است.

 رئیس جمهور چین سال 2016 به هر دو کشور عربستان و ایران رفت و پادشاه عربستان نیز سال 2017 به چین سفر کرد.

آنطور که وزارت خارجه چین اعلام کرده، رئیس جمهور چین به ملک سلمان درباره توسعه روابط راهبردی به ویژه در «حوزه انرژی» به رایزنی پرداخت.

چین از کشورهای اصلی حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران و دیگر قدرت‌های جهانی و از مشتریان اصلی نفتی ایران، بارها مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه آمریکا بیان کرده است.

پکن روز سه‌شنبه ضمن تشکر از پایبندی ایران به تعهدهایش در برجام گفت که مخالف اقدام‌های یکجانبه  واشنگتن بوده و همه طرف‌های درگیر در برجام باید برای حفظ این توافق بین‌ا‌لمللی تلاش کنند.

چین پیشتر نیز گفته بود که تصمیم آمریکا در ایجاد محدودیت در صادرات نفت ایران، باعث نوسان در بازارهای انرژی جهانی و غرب آسیا می‌شود. واردات نفت چین از ایران در سال گذشته میلادی روزانه حدود 585 هزار بشکه بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین