|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۲۶۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
وزیر امور خارجه روسیه گفت تلاش‌های آمریکا در استقرار کُردها در مناطقی که عرب‌ها در آن مستقر بودند باعث تجزیه سوریه می‌شود.
 وزیر امور خارجه روسیه گفت تلاش‌های آمریکا در استقرار کُردها در مناطقی که عرب‌ها در آن مستقر بودند باعث تجزیه سوریه می‌شود.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه و پس از دیدار با «جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مسکو گفت: تلاش‌های آمریکا برای مستقر کردن کردها در مناطقی که به صورت تاریخی در آن اقوام عرب زندگی می‌کردند ممکن است باعث تجزیه سوریه شود.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: ما این احساس را داریم که کردهای سوریه باید از حقوق خود به عنوان یک ملتی که تاریخچه طولانی داشته و برای چندین قرن است که در سوریه زندگی می‌کند لذت ببرند.

وی اضافه کرد: ضروری است مناطقی که در اختیار کُردها قرار دارند باید همچنان در اختیار میراث ملی آنها باشد. تلاش‌های آمریکا برای استقرار کردها در مناطقی که قبایل عرب همیشه به صورت تاریخی در آنجا زندگی می‌کردند روند بسیار بدی بوده و مسیر مستقیمی برای تجزیه سوریه است.

نیروهای دموکراتیک وابسته به کُردها هر چند مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش  هستند، ولی بارها به همراه آمریکا با داعش در سوریه توافق کرده‌اند، که آخرین مورد آن، توافق در شهرک «الباغوز» واقع در شرق سوریه بود.(جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر دامنه تظاهرات علیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) -که تحت حمایت آمریکا قرار دارند- در شرق سوریه گسترش پیدا کرده است.

 این تظاهرات در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی مردم و قاچاق نفت این منطقه است؛ مسئله‌ای که منابع خبری معارض به آن اشاره کرده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین