|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۶۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
پرونده دو سرمایه‌گذار دیگر در شبکه نمایش خانگی روی میز قاضی می‌رود.
 فاطمه پاقلعه‌نژاد_  احسان دلاویز و سیدهادی رضوی.این دو پس از سیدمحمد امامی و حسین هدایتی، جدیدترین سرمایه‌گذاران در پروژه‌های فیلمسازی هستند که باید برای پرونده اختلاس در بانک سرمایه توضیحات ادا کنند و بتوانند ثابت کنند کسب مال نامشروع نکرده‌اند.
این دو اسم در سال‌های اخیر در شبکه نمایش خانگی کم سر زبان‌ها نبوده‌اند.

سیدهادی رضوی که داماد محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار است به خاطر سریال "شهرزاد" اسمش سر زبان‌ها افتاد. او فصل اول آن پروژه را با سیدمحمد امامی شریک بود. سرمایه‌گذاری ۶میلیارد تومانی برای هر کدام‌شان و در مجموع ۱۲میلیارد تومان!

رضوی اما در طول پخش این پروژه موفق، بارها اسمش سر زبان‌ها افتاد. او یکبار به خاطر انتشار نامه‌ای برای عذرخواهی از حسین شریعتمداری و بعدها به خاطر شکایت از پروژه فصل دوم "شهرزاد"، بارها در رسانه‌ها بود.

کمی بعد گفت سریالی می‌سازد به اسم "تلگرام". کاری که قرار بود بهرام توکلی کارگردان و تهیه‌کننده آن هم سعید ملکان باشد. سریالی تعاملی که مدام می‌گفت قرار است عبرت دهنده درباره بدی‌های تلگرام و شبکه‌های اجتماعی باشد.

کاری که هیچ‌وقت با این گروه ساخته نشد . هادی رضوی یکی دو بار هم در جشنواره‌هایی چون مقاومت و نمونه‌هایی از این دست نقش حمایتی داشت.

بعد هم یکباره وقتی پروسه رسیدگی به پرونده‌های بانک سرمایه جدی شد، کمتر در سینما و سریال‌سازی نامش مطرح شد. حالا هم او باید پاسخگوی دریافت ۱۰۷میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه باشد که قاضی پرونده درباره‌اش گفته: «متهم رضوی بیش از ۱۰۷میلیاردتومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است. بر اساس کیفرخواست، اتهام متهم رضوی اخلال در نظام اقتصادی با اخذ تسهیلات بانکی از طریق نامشروع است.»

بعد از این خبر او در استوری اینستاگرامش از این نوشته که آماده پاسخگویی و دفاع از خود است و البته اینکه افراد دیگری هستند که باید برای حضور او در دادگاه نگران باشند. او از انتظار دوساله برای این محاکمه نوشته و به نظر می‌رسد تصمیم‌ مهمی دراین‌باره دارد!


دیگر متهم سینمایی پرونده هم احسان دلاویز است. اسمی که از اوایل دهه ۸۰ به عنوان یک فعال رسانه‌ای و مطبوعاتی سر زبان‌ها بوده است. مجله داشته، کار روابط عمومی در دفاتر مقامات کشوری انجام داده است. فعالیت اقتصادی کرده و پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ساخته است.

احسان دلاویز مجری طرح و سرمایه‌گذار «شاهگوش» و سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «لامپ صد» و «فردا» بوده است.

آنچه در پی سرمایه‌های وارد شده این افراد در شبکه نمایش خانگی رخ داد، تولیدات قابل دفاع اما پرهزینه‌ای بود که مخاطب یافتند اما همیشه این انتقاد را به همراه داشتند که باعث گرانی هزینه تولید محصولات فرهنگی و نمایشی شده‌اند چون سرمایه‌گذار، این پول‌های با مرجع نامشخص را در جهت شهرت خود هزینه می‌کرده و برایش حدتوقفی در هزینه‌کرد وجود نداشته است.

این روزها همچنان انتقادهای زیادی به ورود پول‌های
مشکل دار به سینما می‌شود . اخیرا ده‌نمکی در یک برنامه تلویزیونی زنده از این گفت که این هزینه‌های بی رویه سبب شده تا امکان فیلمسازی مستقل از بین برود.

حالا بسیاری اعتقاد دارند این نورسیدگان سرمایه‌گذاری در سینما، تئاتر و شبکه نمایش خانگی هم به‌زودی به سرنوشت موج اولیه دچار خواهند شد.

اتفاقی که تاریخ برایش بهترین قاضی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین