کد خبر: ۲۶۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کامیون‌ها هنگام اتصال به این کابل‌ها از موتور الکتریکی استفاده کردند و از سوی دیگر هنگامیکه در جاده‌های معمولی حرکت می‌کردند سیستم هیبریدی آنها فعال می‌شد. همچنین در کامیون‌ها حسگرهایی مخصوص تعبیه شده تا کابل‌های برق هوایی را ردیابی کنند.

 برای نخستین بار در آلمان سیستمی آزمایش شده که کامیون هایی با موتور هیبریدی از کابل های بالاسر خود الکتریسیته دریافت می کنند و نیروی لازم برای حرکت را از این طریق تامین می کنند.

به نقل از سی ان ان، کامیون‌ها و خودروهای سنگین بنزین بیشتری مصرف می‌کنند و در آلودگی شهرها و تغییرات آب و هوایی نقش دارند. در همین راستا آلمان راه حل جدیدی برای این مشکل ارائه کرده است. این راه حل شامل انتقال الکتریسیته به کامیون‌ها به وسیله کابل‌های هوایی است.

به عبارت دیگر در آلمان سیستمی ساخته شده که به کامیون‌ها اجازه می‌دهد الکتریسیته را از کابل‌های بالای سر خود دریافت کنند. این سیستم در ۱۰ کیلومتر از یک اتوبان در آلمان مورد آزمایش قرار گرفته است. این نخستین باری است که چنین آزمایشی در یک جاده عمومی انجام می‌شود.

به هر حال شرکت زیمنس این سیستم را طراحی کرده است. در این سیستم تجهیزات مخصوصی روی سقف خودروها نصب شد تا به این ترتیب به کابل‌های برق بالای سرشان متصل شوند. این کامیون‌ها با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کردند.

کامیون‌ها هنگام اتصال به این کابل‌ها از موتور الکتریکی استفاده کردند و از سوی دیگر هنگامیکه در جاده‌های معمولی حرکت می‌کردند سیستم هیبریدی آنها فعال می‌شد. همچنین در کامیون‌ها حسگرهایی مخصوص تعبیه شده تا کابل‌های برق هوایی را ردیابی کنند.

به گفته شرکت زیمنس سیستم eHighway کارآمدی خطوط ریلی برقی را با انعطاف پذیری حمل ونقل با کامیون ترکیب می‌کند. همچنین این سیستم به میزان قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه‌ای می کاهد.

این شرکت ادعا می‌کند سیستم مذکور را می‌توان در زیر بنای فعلی جاده به کار برد. سیستم مذکور در بخشی از جاده اجرا شده که بین فرودگاه فرانکفورت و یک پارک صنعتی در نزدیکی آن قرار دارد.

طبق اعلام زیمنس با کمک این سیستم صاحب کامیون می‌تواند در هزینه سوخت مصرفی در ۱۰۰ هزار کیلومتر ۲۲۳۷۰ دلار صرفه جویی کند.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین