کد خبر: ۲۶۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
وحید خسروانی، ستوان فداکار نیروی انتظامی، ماجرایی که منجر به سوختگی بیست و نه درصدی‌اش شد را اینگونه برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به پاس فداکاری‌اش به عیادت او رفته بود، بازگو کرد:
 حکایت فداکاری مأمور نیروی انتظامی، که جان خود را به خطر انداخت تا جان راننده‌ای را از حریق وحشی نجات دهد، هنوز هم تازه است؛ ستوانی فداکار از دیار فارس که بار دیگر مهربانی را به نام این سرزمین ثبت کرد، به پاس این فداکاری، رئیس علوم پزشکی شیراز به عیادت این مأمور وظیفه شناس رفت.

 ستوان وحید خسروانی، واژه خدمت را در لباس پلیس، به زیبایی معنا کرد و آن را به زیباترین شکل، به نمایش گذاشت و حالا روزهاست که برای درمان در بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز بستری است.

وحید خسروانی، ستوان فداکار نیروی انتظامی، ماجرایی که منجر به سوختگی بیست و نه درصدی‌اش شد را اینگونه برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به پاس فداکاری‌اش به عیادت او رفته بود، بازگو کرد:

حوالی ظهر روز پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت بود، در نیک شهر استان سیستان بلوچستان برای گشت زنی عازم منطقه شدیم که در حین انجام مأموریت، نگاهم به پژو ۴۰۵ دودی رنگی که بر اثر برخورد با کوه در حال سوختن بود افتاد؛ سریع خودم را کنار خودرو رساندم، بوی بنزین منطقه را فرا گرفته بود، زبانه‌های آتش بیشتر و بیشتر می‌شد و یک جوان بلوچی نگاه ملتمسی به بیرون داشت؛ بی درنگ برای نجات او اقدام کردم.

خسروانی گفت: علاوه بر زبانه‌های آتش، حرارت خودرو، سوزاننده بود و انگار ثانیه‌ها کورس گذاشته بودند تا مغلوب آتش شوم؛ در خودرو را با زحمت بازکردم اما پای راننده زیر پدال گیرکرده و بیهوش به فرمان چسبیده بود؛ در همین اثنا، خودرو منفجر شد و....

دکتر علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که مجذوب صحبت‌های این جوان شده، تلاش او را ستودنی دانست و از تلاش شبانه روزی مأموران سبز پوش ناجا و دیگر نیروهای مسلح قابل قدردانی کرد و گفت: فداکاری نیروهای مسلح برای هیچ کس پوشیده نیست، امنیت امروز کشور به پاس جانفشانی‌های آنان تأمین شده و همین فداکاری‌هاست که ایران را به عنوان امن ترین کشور منطقه بدل کرده است.

بهادر نوع ارائه خدمات فوق تخصصی به بیماران سوختگی در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) را مهم توصیف و اضافه کرد: سوختگی یکی از دردناک‌ترین و پرخرج‌ترین بیماری‌ها است و امروزه با برخورداری از پزشکان حاذق در این بیمارستان، امکان درمان سوختگی بالای ۶۰ درصد و نجات بیماران از مرگ حتمی فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه مرکز آموزشی درمانی سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز یکی از مراکز درمانی مهم کشور است که در ارائه خدمات فوق تخصصی به بیماران سوختگی خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهد، افزود: این مرکز به طور متوسط در طول سال، به دو هزار و پانصد بیمار، خدمات درمانی ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، وحید خسروانی، مأمور نیروی انتظامی که در حین انجام وظیفه، دچار سوختگی شده بود، هم اینک در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شیراز بستری و تحت مداوا است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین