|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۶۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
ایران به دنبال نوعی مصالحه و از سرگیری مذاکره برای نجات مسالمت آمیز برجام است، ایران خواهان تشدید تنش در منطقه نبوده و همواره در پی فرصتی در زمینه از سرگیری مذاکرات و نجات توافق و امکان فروش گاز و نفت و درآمد حاصل از آن است.
  خبرنگار نشریه 'لس آنجلس تایمز' در تهران به سی ان ان گفت: رئیس جمهوری ایران تصریح کرد که کشورش قصدی برای خروج از برجام ندارد و برای کاهش تنش تلاش می کند.

 'رامین مستقیم' در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان در پی نطق تلویزیونی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در تبیین تصمیم در مورد برجام افزود: چیزی که برای من جالب بود این است که رئیس جمهوری ایران برای کاهش تنش تلاش می کرد و تاکید داشت که ایران قصد خروج از توافق هسته ای را ندارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری ایران آن را یک عمل جراحی برای نجات توافق هسته ای خواند و مهلتی 60 روزه برای نجات آن تعیین کرد.

مستقیم گفت: ایران در پی روزنه نوری در انتهای تاریکی است و از جنگیدن با آمریکا استقبال نمی کند و حسن روحانی و دیگر اعضای دولت از جمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تاکید دارند که استقبالی از هیچگونه درگیری و یا تقابل نظامی با آمریکا ندارند.

خبرنگار لس آنجلس تایمز در تهران افزود: آنها نهایت سعی خود را جهت کاهش تنش ها در خلیج فارس به کار می برند.

مستقیم ادامه داد: ایران به دنبال نوعی مصالحه و از سرگیری مذاکره برای نجات مسالمت آمیز برجام است، ایران خواهان تشدید تنش در منطقه نبوده و همواره در پی فرصتی در زمینه از سرگیری مذاکرات و نجات توافق و امکان فروش گاز و نفت و درآمد حاصل از آن است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری امروز (چهارشنبه) در سخنانی که به صورت زنده و مستقیم از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، اساس برجام را یک تصمیم ملی و راهبردی و نه فردی و جناحی دانست و از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبر داد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین