|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۶۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
ما آمده‌ایم این‌جا و با استقبال خیلی خوبی از طرف مردم روبه‌رو شدیم ولی انتظار نداریم که مثل یک میهمان این‌جا باشیم. ما مثل صاحب‌خانه‌ایم. از این برادرمان که الان چیزی حدود ۹ روز است که خانه‌اش را در اختیار ما قرار داده است، تشکر می‌کنیم.
 ناهار امروز را یکی از موکب‌های ساکن در شادگان پخته است و حالا غذا به روستای صراخیه رسیده است. قایق موتوری با دو سرنشین هم همزمان خود را به نزدیکی جاده زیر آب رسانده و بدون این‌که کلمه‌ای رد‌وبدل شود، ظروف یک‌بار مصرف به قایق منتقل می‌شود. هنوز غذای روز کامل تخلیه نشده که جوان دیگری با لباس سپاه پاسداران می‌رسد؛ او از عرب‌های خوزستان است که در سال‌های گذشته به همراه دیگر همرزمانش در سپاه پاسداران بارها به عراق رفته و بعضی از اعضای حشد‌الشعبی را به نام می‌شناسد. او توضیح می‌دهد که مسئولیت توزیع غذا یکی از وظایف تعریف‌شده برای نیروهای حشد‌الشعبی در روستاهای اطراف شادگان است و در صراخیه هم آنها چنین کاری را انجام می‌دهند. قایق کوچک چند کوچه پر از آب روستا را طی می‌کند و به خانه‌ای در دل روستا می‌رسد. فرمانده‌ای که یک دستش را در جنگ با داعش از دست داده به حیاط خانه و زیر نخل سر به ‌فلک کشیده می‌آید؛ دو نفر از همکاران‌ و نیروهایش در دو طرفش می‌ایستند و با برخی پاسخ‌ها همذات‌پنداری می‌کند. جوان لاغراندام خوزستانی هم نقش مترجم را برعهده می‌گیرد و سخنان فرمانده حشدالشعبی در شادگان را ترجمه می‌کند.



 کی به ایران آمدید و وضع شما الان چگونه است؟

 ما به‌عنوان حشد‌الشعبی که از قسمت نیروی دریایی این گروه هستیم، کارمان در عراق و جهاد تمام شد و به دستور ابومهدی مهندس یعنی فرمانده حشد‌الشعبی به ایران آمدیم که به سیل‌زدگان کمک کنیم.

 در این مدت چه کاری انجام دادید؟

 در حالت سیل، نه هواپیما، نه بالگرد، نه وسایلی به این شکل هیچ کارکردی ندارد، مگر این‌که قایق داشته باشیم. پس قایق‌هایمان را آوردیم که الان بیرون‌اند. نه فقط این‌جا، بلکه در روستاهای دیگر هم مستقر‌ند؛ در حدبیه و در دیگر روستاها فعالند. این قایق‌ها را آوردیم که صرفا به مردم کمک کنیم، چون مناطق صعب‌العبور است، این قایق‌ها را آوردیم که مردم را یاری کنیم؛ مریضی باشد انتقال دهیم، خانه‌ها را خالی کنیم و.... به هر نحوی به مردم کمک کنیم. درحال حاضر چون مردم از خانه بیرون هستند و خانه‌ها خالی مانده، کمکی بیاید، غذایی را بخواهیم توزیع کنیم (مترجم: الان هم که غذا بیاید خود همین بچه‌ها غذا را توزیع می‌کنند) این کارها را انجام دهیم و نظم را برقرار کنیم.

 برخورد مردم ایران و ساکنان مناطق سیل‌زده با شما چگونه بوده است؟ مردم چه واکنشی به حضور شما داشتند؟

 ما آمده‌ایم این‌جا و با استقبال خیلی خوبی از طرف مردم روبه‌رو شدیم ولی انتظار نداریم که مثل یک میهمان این‌جا باشیم. ما مثل صاحب‌خانه‌ایم. از این برادرمان که الان چیزی حدود ۹ روز است که خانه‌اش را در اختیار ما قرار داده است، تشکر می‌کنیم. صرفا به خاطر کمک به مردم، این برادرمان خودشان آذوقه ما را تأمین می‌کند و خانه‌اش را برای استراحت در اختیار ما قرار داده است. صددرصد آماده‌باش، با ما هستند. از بچه‌های سپاه هم خیلی تشکر می‌کنیم که با ما همیاری می‌کنند. ما فقط و فقط صرفا به خاطر این آمده‌ایم چون این‌جا مردم غریبه نیستند. ما همه از یک کشوریم؛ از عراق و ایران یک کشور هستیم و غریبه نیستیم؛ پس این مردم، مردم ما هستند. ما برای انجام وظیفه آمده‌ایم، نه برای کمک. ایران به کشور عراق در بحث داعش کمک کرد و ما الان برای کمک به ایران آمده‌ایم. آمریکا و اسراییل هم نمی‌توانند هیچ‌گونه تفرقه‌ای ایجاد کنند. ایران، عراق؛ از امام حسین(ع) تا امام رضا(ع) ما در کنار هم هستیم و هیچ مرزی بین ما نیست.

 برنامه شما برای روزهای آینده چیست و تا کی قرار است در ایران باشید؟

از لحاظ استراحت که شرایط ما خوب است، ولی همان‌طور که آمدن‌مان با دستور بود، منتظر دستور خروج خواهیم بود. ان‌شاءالله تا آخر هم با مردم ایران هستیم و تا موقعی که منطقه‌شان امن و سیل تمام شود، در کنار مردم خواهیم بود. ما به چند گروه تقسیم شدیم و الان حدود ۹ روز است که در روستای صراخیه هستیم و در روستای حدبیه هم گروهی حاضرند؛ نیروهای احتیاط هم داریم. ما قبلا در روستاهای اطراف اهواز بودیم و از آن‌جا دستور دادند که به این روستا بیاییم؛ بعد از این هم هر دستوری بدهند و جایی را مشخص کنند به آن‌جا خواهیم رفت. تمام مجاهدین و مسلمین در یک جا جمع شده‌ایم و به فتوای سید سیستانی شکل گرفته‌ایم و برای کمک به ملت ایران همه یک قوا شده‌ایم. ما به‌خاطر امام حسین(ع) و حضرت عباس در مقابل اینها ایستادیم و اجازه ندادیم کوچکترین تعدی به این مکان‌ها داشته باشند و هیچ‌وقت اجازه نخواهیم داد. ما به قاسم سلیمانی به‌عنوان زبده‌ترین فرمانده در جنگ‌ و به‌عنوان یک نظامی بی‌نظیر افتخار می‌کنیم. همه او را دوست داریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین