|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
وزیر راه و شهرسازی، به همکاری این وزارتخانه با بخش خصوصی در خصوص احداث آزادراه‌ها اشاره و اظهار داشت: امسال با همکاری بخش خصوصی، ۴۰۰ کیلومتر از آزادراه‌هایی که چند سال است در حال احداث هستند، مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
 وزیر راه و شهرسازی گفت: بنیاد مسکن و بانک عامل حوزه مسکن، یک شرکت مشترک برای توزیع کارت اعتباری مصالح تشکیل می‌دهند.

 محمد اسلامی صبح امروز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸ در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید ایران ایر که در محل ایران ایر برگزار شد، در جمع خبرنگاران، درباره بدهی انباشته این شرکت گفت: بدهی انباشته هما از سال ۶۴ بوده و دولت به هما و هما به دولت بدهی داشته‌اند؛ اما در پایان سال گذشته، از ظرفیت قانون بودجه سال ۹۷ استفاده کردیم و مطالبه ۱,۶۴۵ میلیارد تومانی را با توجه به مصوباتی که در سلسله مراتب داشتیم، توانستیم به هیات وزیران برده و با بدهی‌های هما تسویه کنیم. بر این اساس، سال ۹۸ اولین سالی خواهد بود که هما زیان انباشته در دفاترش ندارد.

وی درباره رونق تولید در بخش راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال طرح رونق تولید در پنج محور فعال می‌شود که بر اساس آن، محور اول استفاده از ظرفیت ساخت داخل و صنایعی است که سامانه‌های حمل و نقلی تولید می‌کنند؛ ضمن اینکه در ۲۷ اسفند سال گذشته مصوبه‌ای در دولت داشتیم که این مصوبه روز گذشته اعلام شد و بر اساس آن، ۹ شرکت واگن سازی با ۱۶ شرکت حمل و نقل ریلی بار و مسافر در مقابل هم قرار داده شده و تفاهم نامه امضا کردند تا هزار دستگاه واگن و لوکوموتیو و ملحقات آن در سال ۹۸ توسط این شرکت‌های واگن سازی داخلی تولید شود.

اسلامی با بیان اینکه در بخش‌های حمل و نقل زمینی و سازمان هواشناسی نیز از توانمندی‌های تولید داخل استفاده می‌کنیم، گفت: در صنعت هوانوردی از تولیدات صنایع پشتیبان هوایی مانند صنعت راداری و ناوبری که اقدام به تولید قطعات در این صنایع کنند، حمایت خواهیم کرد. در بخش دریایی نیز با سازمان صنایع دریایی تفاهم نامه امضا کرده‌ایم تا از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، ۲۵۰۰ دستگاه شناور توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تولید شود.

وزیر راه و شهرسازی، به همکاری این وزارتخانه با بخش خصوصی در خصوص احداث آزادراه‌ها اشاره و اظهار داشت: امسال با همکاری بخش خصوصی، ۴۰۰ کیلومتر از آزادراه‌هایی که چند سال است در حال احداث هستند، مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

اسلامی در بخش دیگری از طرح رونق تولید به حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: در حوزه مسکن، امسال تکمیل و تحویل مسکن مهر را در برنامه داریم، همچنین پروژه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است که نشانه‌ای برای بازار و سازندگان است که رونق تولید مسکن را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: تحویل زمین، بحث ارزیابی و تعیین سهم آن ین در قیمت تمام شده مسکن در دستور کار قرار دارد تا قیمت زمین را از سبد سازنده خارج کنیم و نیاز نباشد که سازنده، خرید زمین هم انجام دهد؛ بلکه قیمت زمین را به صورت مشارکتی تعیین خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ۱۶ اسفند سال گذشته در شورای پول و اعتبار، سهم وامی که به سازنده تعلق می‌گیرد را ۶۵ درصد برای متقاضیان فردی و زوجین افزایش دادیم که قابل انتقال به خریدار است.

اسلامی درباره حمایت از خرید مصالح ساختمانی از سوی سازنده گفت: با ایجاد شرکت مشترک میان بنیاد مسکن و بانک عامل بخش مسکن به صورت کارگزاری، کارت اعتباری مصالح را به سازندگان اختصاص می‌دهیم تا خرید انبوه انجام دهند و بتوانند تخفیفی را که در قیمت تمام شده ساخت و ساز به دست می‌آورند، در کاهش قیمت تمام شده مسکن لحاظ کنند؛ ضمن اینکه کارخانه‌های تولیدی مصالح ساختمانی نیز از رکود خارج می‌شوند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین