|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
در ادامه حملات گسترده جنگنده های ارتش پاکستان علیه مواضع طالبان و سایر گروه های شبه نظامی و تروریستی در شمال غرب این کشور، روز یکشنبه 21 نفر دیگر از این شبه نظامیان کشته شدند.
روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد که در جریان حملات یکشنبه نیروی هوایی به مناطق قبایلی «خیبر» و «یانگیدار» واقع در وزیرستان شمالی، 21 نفر از تروریست ها کشته شدند و تعدادی از مخفیگاه های آنان نیز منهدم شد.

ارتش پاکستان تقریبا هر هفته گزارش تازه ای از نتایج عملیات خود به مراکز گروه طالبان در مناطق قبایلی از جمله منطقه وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور اعلام می کند.

ارتش پاکستان مدعی است در مدت نزدیک به چهار ماه از آغاز این عملیات که «ضرب عضب» نام گذاری شده است، حدود هزار و 300 نفر از تروریست ها را کشته است.

با وجود این، از آنجا که رسانه ها اجازه ندارند با حضور در صحنه و از نزدیک به تهیه خبر و گزارش از این عملیات بپردازند، برخی رسانه های پاکستان همواره با تردید به اخبار مربوط به این آمار و دستاوردهای اعلام شده ارتش نگاه می کنند.

عملیات نظامی ارتش پاکستان علیه طالبان و سایر تروریست های وابسته به گروه های افراطی و غیرقانونی، پس از شکست تلاش ها برای پیشبرد مذاکره صلح با شبه نظامیان انجام شد.

جریان این گفت وگو را 'محمدنواز شریف' نخست وزیر پاکستان آغاز کرده بود اما پس از عدم پیشرفت مذاکره ها، ارتش گام قاطعانه ای برای نابودی تروریست ها از جمله شبه نظامیان خارجی در وزیرستان شمالی برداشت.

مقامات امنیتی و اطلاعاتی پاکستان بر این باورند که علاوه بر شبه نظامیان طالبان سایر تروریست های خارجی از جمله عناصر القاعده، ازبک ها، گروه های شبه نظامی چینی، شبکه حقانی و ده ها گروه غیرقانونی مسلح دیگر در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی (در نزدیکی مرز افغانستان) فعال بوده و از آنجا انجام عملیات تروریستی ازجمله انفجارهای انتحاری و حمله به کاروان نیروهای امنیتی پاکستان را طراحی و از طریق عناصر خود به اجرا می گذارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین