|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۸
کد خبر: ۲۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
در 3 انفجار انتحاری روز یکشنبه در استان 'دیاله' در شمال بغداد پایتخت عراق، دستکم 26 تن از نیروهای امنیتی کرد کشته شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس از بغداد به نقل از یک مقام نیروهای کرد 'آسایش'، در این انفجارها که در 'قره تپه' در استان دیاله رخ داد، 60تن نیز زخمی شدند.

در نخستین حمله، یک مهاجم انتحاری کمربند انفجاری خود را در دروازه یک مجتمع امنیتی که دفتر حزب سیاسی اصلی کردها نیز در آن قرار دارد، منفجر کرد و چند دقیقه بعد 2 مهاجم انتحاری دیگر خودروهای حامل مواد منفجره خود را به این مجتمع کوبیدند که منجر به وقوع انفجار بزرگی شد.

گروه داعش چند ساعت پس از وقوع این حملات تروریستی، با به عهده گرفتن مسئولیت این انفجارها اعلام کرد که این حملات به وسیله 3 تروریست غیرعراقی صورت گرفته است.

هرچند صحت این بیانیه که از طریق اینترنت منتشر شد را نمی توان به طور مستقل تایید کرد، اما این بیانیه روی یک صفحه توییتری منتشر شده است که این گروه اغلب از آن استفاده می کند.

عناصر این گروهک تروریستی که برخی از شهرک های استان دیاله را اشغال کرده اند، با نیروهای کرد درگیر هستند.

مقام های بیمارستانی این آمار تلفات حملات تروریستی را تایید کردند.

همه این مقام های عراقی به علت مجاز نبودن به سخن گفتن با رسانه ها به شرط ناشناس ماندن سخن می گفتند.

همچنین براثر انفجار بمب کنار جاده ای در هنگام عبور یک کاروان خودرویی در شمال 'رمادی' مرکز استان 'انبار' عراق، ژنرال 'احمد الدلیمی' فرمانده پلیس این استان کشته شد.

انفجارهای تروریستی روز شنبه با خودروهای بمب گذاری شده در محلات شیعه نشین بغداد نیز دستکم 45 کشته برجاگذاشت اما هنوز کسی مسئولیت حملات را به عهده نگرفته است.

گروه تروریستی داعش در جریان تهاجم تابستانی خود با اشغال بخش های گسترده ای از عراق و سوریه، مرتکب جنایت های ضدانسانی وحشتناکی شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین