|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه خواستار از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه شد و اعلام کرد که باید به دو طرف برای 'انتخاب های سخت' به منظور دستیابی به ثبات پایدار کمک شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، وی در کنفرانس بازسازی غزه گفت: آتش بس، صلح نیست.

کنفرانس بازسازی غزه با هدف جمع آوری تقریبا 4 میلیارد دلار کمک مالی برای بازسازی غزه پس از جنگ 50 روزه رژیم صهیونیستی در این باریکه، در قاهره در حال برگزاری است.

کری افزود: مجبوریم به میز مذاکره برگردیم و به اتخاذ تصمیمات سخت و گزینه های واقعی کمک کنیم، گزینه هایی که در مورد مسائلی بیش از آتش بس صرف باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از لزوم از سرگیری مذاکرات سازش سخن می گفت که تلاش وی برای دستیابی به توافق صلح در میان اظهارات تهمت آمیز دو طرف اسراییلی و فلسطینی با شکست مواجه شده است.

رژیم صهیونیستی و طرف فلسطینی از سرگیری مذاکرات جدید را تحت شرایط قدیمی رد کرده اند، اما کری تاکید داشته که واشنگتن همچنان برای برگزاری نشست دیگری آماده است.

کری گفت: به وضوح و با اعتقاد راسخ می گویم که آمریکا کاملا به بازگشت به مذاکرات به خاطر هدف این کنفرانس و آینده منطقه، متعهد است.

وی اضافه کرد که واشنگتن به 'راهکار تشکیل دو کشور' که به موجب آن رژیم صهیونیستی و کشور آتی فلسطین در کنار هم به سر خواهند برد، پایبند است.

براساس این گزارش، مصر در ماه جاری قرار است میانجیگری مذاکرات غیرمستقیم سازش بین رژیم صهیونیستی و حماس را برعهده داشته باشد.

این مذاکرات، گام نخست قبل از هر گونه گفت و گوهای احتمالی در مورد فرایند سازش گسترده تر خواهد بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین