|
|
امروز: پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۶۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که انجام آن در چارچوب برجام متوقف شده بود، اولین گام ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان است.
 یک مقام نزدیک به هیئت نظارت بر برجام به ایسنا گفت: احتمالا ️دکتر روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته جاری در گفتگوی زنده رادیو و تلویزیونی، برنامه‌های مرحله‌ای ایران برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج امریکا از برجام را اعلام خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛این مقام ایرانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام بوده و فعلاً موضوع خروج از برجام مطرح نیست

وی ادامه داد: کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که انجام آن در چارچوب برجام متوقف شده بود، اولین گام ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان است.

این مقام خاطرنشان کرد: مقامات اتحادیه اروپا که در یک سال گذشته تنها به ارائه وعده‌های اجرا نشده اکتفا کرده‌اند به صورت غیر رسمی در جریان این تصمیم قرار گرفته‌اند.

 چ هارشنبه ۱۸ اردیبهشت (۸ می)، سالگرد خروج آمریکا از برجام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین