|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
نخست وزیر تونس ضمن اعلام بازداشت 1500 تروریست از زمان آغاز سال جاری میلادی در این کشور تاکید کرد این کشور آماده است تا با هرگونه اقدامات احتمالی تروریست‌های بازگشته از سوریه برای ناکام گذاشتن مرحله انتقال دموکراتیک در تونس و هدف قرار دادن انتخابات آتی مقابله کند.
به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن العربی، مهدی جمعه، نخست وزیر تونس در این اظهارات اعلام کرد که این کشور توانست حملات خود علیه تروریسم را تشدید کرده و قدرت سیستم امنیتی را به آن بازگرداند. این مساله برای برگزاری انتخاباتی آرام و بی‌خطر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: بازداشت شدگان افراط گرای تونسی که در سوریه می‌جنگیدند ممکن است هم اکنون تهدیدی در داخل کشور باشند با وجود اینکه اکثریت آن‌ها هنوز بازنگشته‌اند.

جمعه تصریح کرد: دست کم دو یا سه هزار مهاجم تونسی برای جنگ به سوریه رفته‌اند و صدها نفر از آن‌ها تاکنون به کشور بازگشته‌اند.تاکنون 1500 مظنون را بازداشت کرده‌ایم.

نخست وزیر تونس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناامنی‌های سیاسی در لیبی به عنوان یک منبع اصلی تهدید امنیتی، گفت: تونس همکاری مرزی خود را با الجزایر که از دیدگاه مشترکی با تونس برخوردار است تقویت می‌کند.

جمعه همچنین عنوان داشت که این کشور طرحی را به منظور مقابله با اقدامات احتمالی تروریستی که با هدف به شکست کشاندن آخرین مراحل انتقال دموکراتیک تونس و هدف قرار دادن انتخابات آینده صورت می‌گیرد آماده کرده است.

از سوی دیگر لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس نیز در سخنانی بر لزوم اتخاذ تدابیر امنیتی لازم برای مقابله با تهدیدهای تروریستی در مناطق مرزی خبر داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین