|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۶۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
اختلاف حسابی در سود سهامداران اقلیت وجود داشت که این موضوع اکنون حل شده و همه چیز شفاف است. با این همه، باید صورت‌های مالی سال 97 حسابرسی شود و بعد از آن می‌توان واگذاری را انجام داد.
  مدیرعامل یک هلدینگ فعال در صنعت پتروشیمی گفت: تحریم را مدیریت می‌کنیم و صادرات و ارزآوری محصولات پتروشیمی نیز ادامه دارد.

  «جعفر ربیعی» در یک نشست خبری تصریح کرد: تحریم موضوعی است که دایم با آن سر و کار داریم و صحبت درباره آن به بهبود شرایط کمکی نمی‌کند و هر پاسخ فکر نشده ای نیز می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

ربیعی تاکید کرد استقبال از سهام شرکت‌های پتروشیمی همواره مطلوب بوده و نماد پتروشیمی‌ها بر شاخص بورس تاثیرگذار است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به بهره‌برداری از سه طرح بیربلند، لردگان و ایلام در سال 98 اشاره کرد و افزود: سال آینده طرح‌های آمونیاک هنگام، گچساران، یادوران (ان.جی.ال 3200) و بخشی از پروژه فلرینگ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، حجم گازی که قرار است در پروژه سه ساله جمع‌آوری گازها توسط هلدینگ خلیج فارس جمع‌آوری شود حدود 600 میلیون فوت مکعب است که معادل تولید 2 فاز پارس جنوبی می شود.

** بازگشت ارز صادراتی

ربیعی میزان تحقق عرضه ارز از سوی این هلدینگ به سامانه نیما را 90 درصد دانست و یادآوری کرد: بخشی از ارزهای صادراتی برای تامین مواد اولیه و هزینه‌های پتروشیمی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش 10 درصدی نیز به دلیل افت مجموع صادرات در سال 97 بود و در مجموع کارنامه پتروشیمی‌ها در عرضه ارز قابل دفاع است.

به گفته وی، این هلدینگ به دنبال عرضه اولیه پتروشیمی نوری تا پایان خرداد است؛ «البته تصمیم نهایی فقط با سهامدار عمده نیست و بورس نیز در این بین تاثیرگذار است».

وی ادامه داد: اختلاف حسابی در سود سهامداران اقلیت وجود داشت که این موضوع اکنون حل شده و همه چیز شفاف است. با این همه، باید صورت‌های مالی سال 97 حسابرسی شود و بعد از آن می‌توان واگذاری را انجام داد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت ماه پارسال خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.

توافق هسته ای برجام سال 1394 در پی اجماع جهانی و با تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد بین جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و اعضای گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) امضا شده بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین