|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۲۶۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب همزمان با آغاز تدارکات سفر حج ٩٨ به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی منصوب شده است. زائران ایرانی حدود دو ماه دیگر برای انجام فریضه واجب حج به عربستان عازم خواهند شد.
  مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری آغاز شد.

 حجت الاسلام و المسلین عبدالفتاح نواب روز گذشته 14 اردیبهشت ماه با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی منصوب شد.

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر که پس از استعفای حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری، از سال ١٣٨٨ به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت منصوب شده بود، پس از یک دهه از این مسؤلیت کناره گیری کرده است. او پیش‌تر به خبرنگاران گفته بود که سه سال است موضوع استعفا از این مسؤولیت را با مقام معظم رهبری مطرح کرده است.

در حکم مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نیز آمده است: "اکنون که جناب حجةالاسلام آقای قاضی عسکر پس از یک دوره تلاش موفق در سرپرستی حجاج از این مسئولیت کناره‌گیری کرده‌اند با تشکر فراوان از خدمات گسترده‌ی ایشان، جنابعالی را که برخوردار از صلاحیت‌های وافر و تجربه‌های ارزشمند در امر خطیر حج و اتقان و کارآمدی در سابقه‌ی فعالیت‌های خود می‌باشید به نمایندگی خود و سرپرستی حجاج محترم ایرانی منصوب می‌کنم."

در مراسم تکریم و تودیع قاضی عسکر و معارفه عبدالفتاح نواب، شخصیت‌های دیگری چون حجت الاسلام و المسلمین محمد ری شهری- نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت و تولیت آستان مقدس عبدالعظیم، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی - نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری-، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری - دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه -، حجت الاسلام سید هاشم رسولی محلاتی - مسوؤل وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله حمیدعلی تسخیری - عضو خبرگان رهبری و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام -، سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رضا رشیدیان- رئیس سازمان حج و زیارت، جمعی از روحانیون بعثه و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران حج و زیارت استان‌ها حضور داشتند.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب همزمان با آغاز تدارکات سفر حج ٩٨ به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی منصوب شده است. زائران ایرانی حدود دو ماه دیگر برای انجام فریضه واجب حج به عربستان عازم خواهند شد.

عبدالفتاح نواب پیش‌تر نماینده بعثه ایران در عربستان بود و هشت سال با این مسؤولیت در این کشور مقیم بوده است.

این خبر در حال تکمیل است...


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین