کد خبر: ۲۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
زنده یاد عباس امیری به عنوان یک هنرمند و عضوی زنده و بیدار در جامعه با ایفای نقشی اثرگذار رسالت هنری خویش را در آگاهی بخشی، ارتقای فرهنگ و رشد فکری و فرهنگی افراد جامعه به انجام رساند.
به مناسبت هفدهم مهرماه - سالروز تولد زنده‌یاد عباس امیری - بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران مراسم گرامیداشتی در شهر رشت برگزار شد.

این مراسم در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد و بهنام تشکر، بازیگر تلویزیون و جمعی از بزرگان سینما و تئاتر در آن حضور داشتند.

علیرضا قانع، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در جریان این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد عباس امیری، به تاثیرگذاری ایفای نقش وی در نقش‌های "کاهن اعظم معبد آمون" در مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر و همچنین "ابوموسی اشعری" در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) اشاره و اظهار کرد: این هنرمند فقید در مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر ساخته فرج الله سلحشور و در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) به کارگردانی داوود میرباقری نیز به خوبی درخشید.

قانع با اشاره به اینکه وی کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم "جایی در دور دست" در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) در سال 1384 شد، تصریح کرد: زنده یاد عباس امیری به عنوان یک هنرمند و عضوی زنده و بیدار در جامعه با ایفای نقشی اثرگذار رسالت هنری خویش را در آگاهی بخشی، ارتقای فرهنگ و رشد فکری و فرهنگی افراد جامعه به انجام رساند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم امیری از هنرمندان بسیار خوبی بود که کارهایش در صحنه تئاتر بسیار عالی و در سبک کاری خویش انسانی شایسته بود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در پایان اذعان کرد: نام و یاد ایشان برای همیشه با فیلم‌ها و سریال هایش جاودان و در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند.

در این مراسم از پیشکسوتان عرصه نمایش در گیلان نیز تقدیر به عمل آمد. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین