|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
مولود چاووش اوغلو در این نشست خبری با تأکید بر اینکه پالایشگاه‌های ترکیه برای پالایش نفت سایر کشورها مناسب نیستند از دولت ترامپ خواست در تصمیمش برای عدم تمدید معافیت‌های مشتریان نفت ایران تجدیدنظر کند.
وزیر خارجه ترکیه می‌گوید در کوتاه‌مدت امکان جایگزینی نفت وارداتی از ایران وجود ندارد و آمریکا باید در تصمیم خود برای توقف معافیت به مشتریان نفتی ایران تجدید نظر کند.

به گزارش روزنامه «حریت» ترکیه، مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه این کشور پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که برخی واحدهای پالایشگاهی ترکیه با قطع خرید نفت از ایران دچار مشکل می‌شوند، چرا که جایگزینی برای برخی از انواع نفت ایران وجود ندارد و بایستی طراحی این واحدهای پالایشگاهی کشور تغییر کند تا قادر به پالایش نفت دیگری باشد.

چاوش‌اوغلو در ادامه گفت، ما پیشتر گفته بودیم نفت عراق می‌تواند جایگزین بخشی از نفت ایران باشد، اما بایستی در نظر داشت که خط لوله کرکوک-ترکیه نیاز به تعمیر دارد.

ایران بزرگترین تأمین‌کننده نفت ترکیه محسوب می‌شود و ترکیه برای تأمین نیازهای خود در حوزه انرژی وابستگی زیادی به ایران دارد.

هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ تصمیم گرفته است معافیت‌های مشتریان نفت ایران را تمدید نکند تا به زعم خود صادرات نفت ایران را به صفر برساند. این تصمیم موجب نارضایتی مشتریان بزرگ نفت ایران از جمله ترکیه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین