|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه های برتر قاره آسیا را در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد که بر این اساس، ۴ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا حضور دارند.
  پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه های برتر قاره آسیا را در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد که بر این اساس، ۴ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا حضور دارند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام روزپنجشنبه اعلام کرد: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های آسیایی را در کنار رتبه بندی های بین المللی خود انجام داد.

بر این اساس، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با کسب رتبه ۴۳ در بین دانشگاه های ایران دارای رتبه اول شد و دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف به ترتیب با رتبه های ۸۰ و ۸۶ رتبه های دوم و سوم ایران را از آن خود کرده اند.

دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، کاشان، علم و صنعت، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی تهران، تهران، صنعتی شیراز، علوم پزشکی مشهد، تبریز، مازندران، شیراز، فردوسی مشهد، علوم پزشکی ایران، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، شهید مدنی، گیلان، اصفهان، خوارزمی، ارومیه، زنجان، الزهرا، باهنر کرمان، صنعتی شاهرود، یزد و بیرجند ۲۹ دانشگاهی هستند که در این رتبه بندی قرار گرفته اند.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۱۷ دانشگاه را از ۲۷ کشور در بردارد. در این رتبه بندی دانشگاه Tsinghua University از کشور چین رتبه اول را بین دانشگاه های آسیایی به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی سنگاپور و علم و صنعت هنگ کنگ هم در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

ایران نیز در سال ۲۰۱۹ دارای ۲۹ دانشگاه در بین دانشگاه های برتر آسیایی است که این تعداد در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ دانشگاه اعلام شد.

ایران نه تنها از نظر تعداد دانشگاه بلکه به لحاظ جایگاه در سال ۲۰۱۸ رشد قابل ملاحظه ای داشت. دانشگاه نوشیروانی بابل که برترین دانشگاه کشور در رتبه بندی تایمز معرفی شده است، توانست جایگاه ۴۳ آسیا را دریافت کند.

در سال ۲۰۱۹ ایران گوی سبقت را از ترکیه ربود و با ۲۹ دانشگاه نسبت به ترکیه که ۲۳ دانشگاه در رتبه بندی حاضر دارد، پیشی گرفت؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، جایگاه ایران از نظر تعداد دانشگاه برتر بعد از ترکیه و کشورهای اسلامی در منطقه قرار گرفته بود.

در بین کشورهای اسلامی منطقه، مالزی، پاکستان و عربستان به ترتیب با ۱۱، ۹ و ۶ دانشگاه پس از ایران و ترکیه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین