کد خبر: ۲۶۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
گوگل به‌زودی آپشنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بتوانند به‌صورت خودکار محل خود را پاک‌کرده و تاریخچه وبگردی خود را باهدف افزایش حریم خصوصی پاک کنند.
گوگل به‌زودی آپشنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بتوانند به‌صورت خودکار محل خود را پاک‌کرده و تاریخچه وبگردی خود را باهدف افزایش حریم خصوصی پاک کنند.

به گزارش خبرآنلاین، گوگل وب سایت‌هایی که یک کاربر می‌بیند و همچنین اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کند را بر اساس مکان کاربر تعریف کرده و ذخیره می‌کند.

ازپیش گوگل آپشنی را در اختیار کاربر گذاشته است تا بتوانند هیستوری مکانی خود را خاموش کنند و همین‌طور فعالیت روی وب و اپلیکیشن را آف کنند. کاربر به‌صورت دستی نیز می‌تواند اطلاعات مذکور را پاک کند.

اما ظاهراً این عمل خیلی مؤثر نبوده و مشخص‌شده است که دیتا به‌طور واقعی حذف نمی‌شود و کاربران به‌نوعی ردیابی خاموش می‌شوند.

گوگل دیتای کاربران را به کمپانی‌های تبلیغاتی فروخته و از بابت آن کسب درآمد می‌کند، تا جایی که درآمد هنگفتی را دربر می‌گیرد.

قابلیت جدید اجازه تعریف به کاربر می‌دهد تا دیتا را بعد از 3 ماه یا 18 ماه و یا به‌صورت کامل و برای همیشه به‌طور آنی حذف کند.

مدیر محصولات گوگل معتقد است کاربر باید توانایی انتخاب و اختیار را داشته باشد و کنترل آنچه می‌بیند را در دست خود داشته باشد.

گوگل معتقد است با ذخیره دیتا می‌توان بعداً به کاربر کمک کرد تا غذای موردعلاقه خود را در نزدیک‌ترین رستوران موردعلاقه بخورد!

بر اساس گزارش مالی منتشرشده در 3 ماهه اول 2019 گوگل از بابت فروش تبلیغات 30 میلیارد دلار کسب کرده است که درآمد خوبی محسوب می‌شود.

هدف گوگل ضمن حفظ حریم خصوصی، کمک به کاربر است تا ناگهان وقتی بلیت سفر به پاریس را روی دسکتاپ خود به‌عنوان پیشنهاد می‌بیند، ارزان‌ترین را انتخاب کند.

فیس‌بوک نیز در هفته جاری سیاست اصلاح‌شده خود در قبال حریم خصوصی کاربران را اعلام کرد تا اعتبار ازدست‌رفته خود را به دست آورد.

این کمپانی متهم بوده است که دیتای خصوصی کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی و بعضاً سیاسی و روسیه به‌طور غیرمستقیم فروخته است.

گوگل نیز متهم به فروش دیتای کاربران شده و تحت‌فشار این سیاست جدید را اتخاذ کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین