|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۶۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مهم‌ترین رویکرد در تدوین برنامه‌های حوزه زنان را برنامه‌ریزی دانست و تاکید کرد: امروز باید از برنامه‌های مناسبتی فراتر رفته و به بهبود وضعیت خانواده و ادامه روند گام ۴۰ ساله در حوزه زنان پرداخت.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شاخص‌های عدالت‌ جنسیتی در ستاد ملی زنان بررسی و تدوین و برای اولین بار نیز شاخص‌های اختصاصی این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

 دکتر معصومه ابتکار در نشست مدیران کل دفاتر بانوان و امور خانواده استانداری‌های سراسر کشور در شیراز، تبیین برنامه‌های سال ٩٨ و ارائه عملکرد سال گذشته را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

وی افزود: برنامه‌های حوزه زنان در سال جاری براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های اقتصادی حوزه خانواده اجرایی خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مهم‌ترین رویکرد در تدوین برنامه‌های حوزه زنان را برنامه‌ریزی دانست و تاکید کرد: امروز باید از برنامه‌های مناسبتی فراتر رفته و به بهبود وضعیت خانواده و ادامه روند گام ۴۰ ساله در حوزه زنان پرداخت.

ابتکار به ارائه و ابلاغ اطلس دوم وضعیت زنان در نیمه سال گذشته به استان‌ها نیز اشاره کرد و خواستار همت استانداران نسبت به تحقق برنامه‌های تبیین شده در این اطلس شد.

وی همچنین به برگزاری اولین ستاد ملی زنان با حضور رئیس جمهور اشاره و با تصریح بر اینکه تدوین شاخص‌های عدالت‌ جنسیتی از مهم‌ترین این شاخص‌هاست، گفت: یکی از اهداف متعالی انقلاب،   عدالت در ابعاد مختلف است که بی‌تردید یکی از مهم‌ترین آنها عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه توحیدی و الهی است که باید در کشور محقق شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این شاخص آبان ماه سال گذشته ابلاغ شد و دستگاه‌ها موظف به رعایت و در دستور کار قرار دادن آنها شدند.

ابتکار از تدوین شاخص‌های اختصاصی هم خبر داد و گفت: این شاخص نیز از زیر شاخه‌های عدالت جنسیتی است که تحقق آن، سنجش عملکرد ما در جامعه بین‌الملل خواهد بود. شاخص‌های خانواده نیز برای اولین بار در حال بررسی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخشی دیگر از سخنانش افزود: در سال گذشته برای تدوین سند ارتقای سند وضعیت خانواده با همه استانداران موافقت نامه‌ای امضا کردیم که ضرورت دارد هرچه سریع‌تر در همه استان‌ها این سند تدوین شود.

ابتکار همچنین ارتقای طرح تاب‌آوری اجتماعی را در شمار طرح‌های مهم حوزه زنان ذکر و بر تحقق آن در همه استان‌ها به ویژه در سال جاری تاکید کرد و  گفت: سال ٩٨ یک ابعاد اقتصادی دارد و یک تصویر ذهنی روانی در جامعه که گاهی این وضعیت روانی، شرایط را تشدید و نگران کننده خواهد کرد.

وی بر مدیریت روانی جامعه در طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در استان‌های سیل زده نیز تاکید کرد و گفت: همدلی، همگرایی و هم نوع‌دوستی بی‌نظیری را در سیل امسال کشور شاهد بودیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخشی از سخنانش به طرح کارآفرینی زنان هم اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح امسال خاص مشاغل خانگی بانوان با همکاری وزارت کشور جدی‌تر دنبال خواهد شد.

وی همچنین بر تلاش بیشتر استانداران برای استفاده از زنان توانمند در مجموعه‌های مدیریتی تاکید کرد.

در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان فارس رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین