|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۶۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
روز شنبه و یکشنبه (چهارم و پنجم ماه مه) را روز ملی گفت‌وگو و تدابیر و پیشنهادات برای تمامی شاخه‌های قدرت مردم اعلام کردیم تا دولت بولیوار و مادورو درباره آنچه باید در داخل انقلاب بولیوار تغییر کند و یک تغییر بزرگ رقم بخورد، مطلع شوند.
نیکولاس مادورو اعلام کرد: اگر درگیری‌ها در ونزوئلا گسترش یافته و تبدیل به خشونت شوند، آمریکا از این مساله برای آغاز مداخله نظامی در ونزوئلا استفاده می‌کند.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد: اپوزیسیون می‌خواهد ما را به سمت یک جنگ داخلی بکشاند اما من این سوال را می‌پرسم اگر ما تانک‌ها و خودروهای زرهی و نیروهای ویژه را بفرستیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. جنگ داخلی میان مردم ونزوئلا به وقوع می‌پیوندند و واشنگتن این موضوع را جشن می‌گیرد.

وی ادامه داد: واشنگتن از این مساله به عنوان بهانه‌ای برای مداخله نظامی در جهت اشغال سرزمین بولیوار استفاده می‌کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا اضافه کرد: هدف اصلی از تلاش برای کودتا توسط اپوزیسیون وقوع جنگ داخلی در کشور است.

وی نسبت به اجرای "طرح بزرگ تحول" در انقلاب بولیوار برای تصحیح اشتباهات اعلام آمادگی کرد.

مادورو در میان حامیانش در کاراکاس به مناسبت در روز کارگر اظهار کرد: روز شنبه و یکشنبه (چهارم و پنجم ماه مه) را روز ملی گفت‌وگو و تدابیر و پیشنهادات برای تمامی شاخه‌های قدرت مردم اعلام کردیم تا دولت بولیوار و مادورو درباره آنچه باید در داخل انقلاب بولیوار تغییر کند و یک تغییر بزرگ رقم بخورد، مطلع شوند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: می‌خواهم طرح تغییر همه چیز را برای بهتر کردن اوضاع و تصحیح اشتباهات اجرا کنم.

این در حالی است که برخی منابع پلیس اعلام کردند، در پی وقوع درگیری در تظاهرات اپوزیسیون و طرفداران دولت دو نفر کشته شدند. هنوز این آمار از سوی دولت تأیید نشده است.

حامیان نیکولاس مادورو و اپوزیسیون در روز کارگر تظاهرات برگزار کردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین