|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۶۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
سید «عزت الله ضرغامی» عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: اگر شهید مطهری امروز بود، حتما به طور جدی در فضای مجازی فعالیت و صفحه اینستاگرامی داشت و نیز حتما از طریق این ظرفیت بزرگ برای مخاطبان خود حرف هایی برای گفتن داشت.
 سید «عزت الله ضرغامی» عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: اگر شهید مطهری امروز بود، حتما به طور جدی در فضای مجازی فعالیت و صفحه اینستاگرامی داشت و نیز حتما از طریق این ظرفیت بزرگ برای مخاطبان خود حرف هایی برای گفتن داشت.

وی عصر چهارشنبه در مراسم چهلمین سالگرد مقام معلم شهید استاد مرتضی مطهری در خانه-موزه این شهید افزود: امروزه دشمنان در فضای مجازی تلاش می کنند بین اسلام و ایرانی بودن اختلاف بیندازند و اگر شهید مطهری بود از این ظرفیت استفاده می کرد.

رئیس پیشین صداوسیما با بیان اینکه مطهری به دنبال لِه کردن افراد نبود به برگزاری مناظره های جریان های سیاسی اشاره و بیان کرد: جریان های مختلف سیاسی به دنبال خراب کردن افراد هستند و در پایان مناظره نیز ادعا می کنند با کامیون این فرد و افراد را زیر گرفتند چون وامدار و امتیازگیر اشخاص یا جریان ها هستند.

وی تاکید کرد: چون شهید مطهری وامدار فرد و جریان های سیاسی نبود به خود اجازه نمی داد کسی را لِه کند و با دانش، فکر و شهامت ویژه خود تلاش می کرد با تدبیر و عقلانیت مسائل را پیش ببرد.

ضرغامی ادامه داد: هر روز که می گذرد جای خالی این استاد بیشتر به چشم می آید و بسیاری از گرفتاری های امروز ما نشات گرفته از تفکرات غلط و نداشتن شجاعت در تصمیم هاست.

وی گفت: قدرت مساله یابی، دیده بانی و رصد شهید مطهری بی نظیر بود؛ هر زمان که تشخیص می داد مشکلی وجود دارد با شهامت و اطلاعات لازم وارد می شد و حتما پاسخگوی مسائل بود.

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهارداشت: مطهری برای جوانان حق پرسشگری قائل بود و به نوعی با جوانان محشور بود؛ در دانشگاه و حسینیه ارشاد از نقدهای جوانان استفاده می کرد و به همین منظور جوانان دورتادور او می جوشیدند.


ضرغامی افزود: شهید مطهری در مواجهه با مسائل ابتدا شاید شک می کرد اما در نقدها مردانه وارد می شد، اصلا دنبال تخریب فرد یا گروه خاصی نبود و همچنین سخت ترین مسائل را با قلم و بیان روان خود انتقال می داد.

به گزارش ایرنا «سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و رهبر انقلاب منشور گام دوم که تداوم انقلاب است را تدوین کردند؛ برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی باید گفتمان جدیدی در انقلاب شکل گیرد که اعتقاد دارم سخنان و کتاب های استاد مطهری اگر در جامعه توسعه یابد ما به این هدف مهم دست پیدا می کنیم.

** استاد مطهری تندیس وحدت بود
در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید « مصطفی روحانی» شاگرد و همراه استاد شهید مطهری نیز گفت: این استاد تندیس وحدت بود و از نفاق و کینه دوری می کرد.

وی افزود: زمانی که استاد مطهری با استاد خود آیت الله بروجردی اختلاف پیدا و ایشان از قم به تهران مراجعت کرد، همواره استاد خود را به خوبی و با عظمت توصیف می کرد و الان نیز به وحدت و خصوصیات اخلاقی استاد مطهری در جامعه نیاز داریم.

به گزارش ایرنا این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمود دعایی مدیر موسسه مطبوعاتی اطلاعات، برخی مدیران شهری و اعضای خانواده شهید مطهری در محل خانه- موزه این معلم شهید برگزار شد.

در این مراسم از تمبر یادبود 40 سالگی شهادت استاد مطهری نیز رونمایی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین